forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn Begrep amulett, magisk gjenstand som skal beskytte mot trolldom, ulykker, sykdom mm.
BOKMÅL Kapittel 5: Sivilisasjoner Elevene skal kunne – forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn ...
Vi snakker om teknologisk utvikling som har vært med på å forme tidlige samfunn. Hvor mye vet du fra før? Nærbilde av en hånd som holder et verktøy av flint ...
Historieprøve antikken og Romerriket. Fag: Historie (VG2) 2ST A/HIS1001. Eldr e verdenshistorie, his t orieprøve vg2. Kompetansemål: forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme. tidlige samfunn.
Eleven skal kunne… forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn forklare hvorfor historikere og andre deler tidsløp inn i perioder og diskutere hvilke kriterier som ligger til grunn for dette
Kapitlet dekker dette kompetansemålet i læreplanen: forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn ...
Norsk (VG1) xMÅLARK TIL KAPITTEL 3: NO RSK FORHISTO RIE. Dette må du kunne: Kompetansemål: forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme. tidlige samfunn. forklare disse begrepene: Forhistorie, steinalder, bronsealder, jernalder, Nordsjølandet, hellere, sosial lagdeling,
08.04.2016 · Sammendrag: Naturressurser og teknologisk utvikling i jordbrukssamfunn. Kort sammendrag om hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn i menneskehetens historie. …
26.02.2015 · forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn; sammenligne to eller flere antikke samfunn og diskutere antikkens betydning for moderne politikk, arkitektur eller annen kunst
Historisk tid starter når man fikk skrift. Jeger og sankersamfunnet startet da. De stammer fra Afrika og begynte å vandre for omtrent 50 000 år siden. De levde i egaletære samfunn. De var nomader og de flyttet set etter der det var mat. Mennene jaktet og kvinnene var sankere. Det var et likestilt samfunn. Først brukte de stein, tre ...
Jordbruk Elevene skal kunne – forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn – gjøre rede for sentrale ...
Sammendrag: Naturressurser og teknologisk utvikling i jordbrukssamfunn. Kort sammendrag om hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn i menneskehetens historie. Utdrag. Teknologisk utvikling kan defineres som menneskeskapte hjelpemidler for å håndtere miljøet rundt seg, slik at menneskene kan ...
forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn Begrep amulett, magisk gjenstand som skal beskytte mot trolldom, ulykker, sykdom mm.
Vi snakker om teknologisk utvikling som har vært med på å forme tidlige samfunn. ... Tidlige samfunn. ... og bærekraft. Å skaffe mat og bruke naturressurser.
Kapittel 1 vg2historie. 1. Kapittel 1: Fra jeger og samlere til sivilisasjoner. 2. Sanking og jakt Elevene skal kunne – forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn. 3. Karakteristiske drag ved sankar- og jegersamfunn – Hausta mat direkte frå naturen – Brukte enkle fangstreiskapar ...
forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn forklare hvorfor historikere og andre deler tidsløp inn i ...
Kapittel 1 vg2historie. 1. Kapittel 1: Fra jeger og samlere til sivilisasjoner. 2. Sanking og jakt Elevene skal kunne – forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn. 3. Karakteristiske drag ved sankar- og jegersamfunn – Hausta mat direkte frå naturen – Brukte enkle fangstreiskapar ...
forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn; sammenligne to eller flere antikke samfunn og diskutere antikkens betydning for moderne politikk, arkitektur eller annen kunst; presentere et emne fra middelalderen ved å vise hvordan utviklingen er preget av brudd eller kontinuitet på et ...