Sosiale medier – Wikipedia
https://no.wikipedia.org/wiki/Sosiale_medierSosiale medier er tjenester på Internett som ikke skiller mellom produsenter og konsumenter av innhold – innholdet lages i stor grad av brukerne selv – og som legger til rette for «mange til mange-kommunikasjon». Sosiale medier kjennetegnes gjerne ved at de er organiserte som virtuelle nettsamfunn og nettverk hvor påloggede brukere med hver sin brukerprofil kan kommuniseremed hverandre, med medlemmer av selvorganiserte grupper, og eventuelt med alle brukere av det so…
sosiale medier – Store norske leksikon
https://snl.no/sosiale_medier14.05.2018 · Sosiale medier brukes av privatpersoner til å kommunisere med andre brukere, men de brukes også til nyhetsformidling, markedsføring, politiske ytringer og offentlig informasjon. Sentrale kjennetegn ved sosiale medier er at de eies av globale aktører, og brukes på tvers av landegrenser, samt at de finansieres gjennom algoritmestyrt reklame.