Kjennetegn på skoler som lykkes med varig endring av digital praksis. Tydelig organisering og ansvarsfordeling i utviklingsarbeidet. Jobber systematisk over tid. Etablerer holdninger, kultur og forventninger til utprøving av digitale læremidler og verktøy. Skaper eierskap til utviklingsarbeidet og forankrer i læreplaner, fag og praksis.
Tema: Læremidler ... du alle artiklene på Utdanningsforskning.no som omhandler temaet "Læremidler" ... Hva er de gode modellene for digital læring i skolen?
Betyr økt bruk av digitale læremidler at elevene sitter med nesa i en skjerm ... Tor Tangen, rektor ved Holmen skole i Oslo, er enig: – Det ligger enorme ...
Ein del læremiddel kan vere papirbaserte med oppgåver og tilhøyrande digitale ressursar, medan andre kan vere heildigitale verk der fagstoffet berre ligg føre ...
Utvalget av læremidler og digitale verktøy har endret seg betydelig de siste 20 årene. Digitalisering og økt bruk av internett gir lærere og elever en rekke ...
May 06, 2021 · Det er mange muligheter for bruk av digitale læremidler i skolen og til lekser. Både digitale læremidler som responderer og gir tilbakemeldinger, og læremidler med adaptive oppgaver som tilpasser seg elevenes forutsetninger har bidratt til en bedre leseopplæring på 1.–3. trinn (Solheim mfl. 2018).
17.09.2016 · Omfanget av digitale læremidler til skole og utdanning fortsetter å vokse. De aller fleste norske forlag har de siste årene laget digitale tilleggsressurser til sine respektive læreverk. Det finnes også en rekke selvstendige produsenter på markedet som har utviklet digitale læremidler til bruk i barnehager, grunnskoler og videregående skoler.
Utvalget av læremidler og digitale verktøy har endret seg betydelig de siste 20 årene. Digitalisering og økt bruk av internett gir lærere og elever en rekke ...