Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017-2021 [Future, renewal and digitalization. Digitalization strategy for primary and secondary education and training ...
Vi må sørge for en grunnopplæring som er oppdatert og fremtidsrettet. Det er framtidas barn og unge som skal bruke digitale verktøy, se løsninger innen.
25.08.2017 · Digitaliseringstrategi for grunnopplæringen 2017–2021. Plan/strategi | Dato: 25.08.2017 Framtid, fornyelse og digitalisering. For å utnytte mulighetene digitalisering gir er det behov for stadig både mer spesialisert og bedre generell IKT-kompetanse i samfunnet.
Aug 25, 2017 · Digitaliseringstrategi for grunnopplæringen 2017–2021. - regjeringen.no Digitaliseringstrategi for grunnopplæringen 2017–2021. Plan/strategi | Dato: 25.08.2017 Framtid, fornyelse og digitalisering. For å utnytte mulighetene digitalisering gir er det behov for stadig både mer spesialisert og bedre generell IKT-kompetanse i samfunnet.
Digitaliseringsstrategien for grunnopplæringen (2017–2020) vektlegger at elevenes ... i bruk av digital læringsteknologi i grunnskolen før skolene stengte, ...
In order for higher education and research in Norway to leverage the potential of technology to improve student learning, make the range of study options available on a wide scale, and support outstanding research, the focus on use of technology for le...
08.02.2017 · Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen i Ringsaker kommune 2018-21 ble vedtatt i kommunestyret 18. april 2018. Den angir retningen på digitaliseringsarbeidet i skolen i Ringsaker gjennom mål og strategier.
Ifølge strategidokumentet for digitalisering i grunnopplæringa vil det vere «særlig utfordrende for lærere å vurdere hvilke forhåndsdefinerte valg som gjøres i et adaptivt læremiddel, for eksempel hva som måles, hvilket elev- og læringssyn som legges …
Universitets- og høyskolesektoren er avhengig av at grunnopplæringen gir ... til å forberede å ta i bruk det nye læreplanverket før endringene trer i kraft.
Sep 11, 2017 · Regjeringen har nylig lansert “Framtid, fornyelse og digitalisering – Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017–2021”. Den gir ikke svar på hvordan voksne fagarbeidere skal få økt sin digitale kompetanse. Bli med i debatten! Les innlegget i Dagsavisen . I
... fram sin digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017-2021 – ... først gjøres erfaringer både med nettbrett og bærbare pc-er før det tas et endelig ...
Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017–2021. INNHOLD Forord 3 Framtid, fornyelse og digitalisering 6 Hvorfor trenger vi en digitaliseringsstrategi? 7 Utfordringer og muligheter 7 Status for digitaliseringen av opplæringen 8 En helhetlig satsing 10 Hovedmål og målbilder 12
Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017-2021. Skolens innhold og fagfornyelsen Hvilke fag snakker vi om når det gjelder fagfornyelsen? • Stortingsmeldingen vektlegger at skolefagene i Kunnskapsløftet skal bestå, men skal gjennomgås og fornyes
I september 2017 ble digitaliseringsstrategien for grunnopplæringen 2017-2021 ”Framtid, fornyelse og digitalisering” utgitt fra Kunnskapsdepartementet.
Kravene fra Udir og interessenter i Utdanningsetaten må kartlegges før alternative løsninger ... Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017-2020:.
Feb 16, 2018 · Arbeidet denne dagen tek utgangspunkt i Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017 – 2021. Digitaliseringsstrategien peiker på at strategiarbeidet først må riggast på kommunenivå, og at dei ulike nivåa treng tilført kompetanse for å gjennomføre naudsynt strategiarbeid.
Digitaliseringsstrategi for grunnopplæringen 2017–2021. Skolen, som samfunnet elles, utviklar og endrar seg gradvis ved at vi stadig oftare tar i bruk digitale løysingar både offentleg og privat. Det er ei utvikling som gir mange fordelar, men òg utfordringar, også med tanke på læremidla.