maud hurtigruten - SRCH søkemotor
https://srch.no/maud-hurtigrutenDS «Dronning Maud» (kallesignal LFDS/LDTR) var et hurtigruteskip som ble overlevert Det Nordenfjeldske Dampskibsselskab (NFDS) 3. juli 1925. Skipet var byggnummer 246 ved Fredrikstad Mekaniske Verksted, og kontraktsummen var 2,35 millioner kroner. DS «Dronning Maud» var bygd spesielt for hurtigruten, og gikk i fast rotasjon fra 1925 til 1940.
MS Maud from Hurtigruten - TourRadar
www.tourradar.com › o › hurtigrutenMS Maud, previously MS Midnatsol, is named after one of the most famous polar vessels of all time, Roald Amundsens “Maud” from 1917. The original “Maud” got her name from the first Queen of modern-day Norway. She also had her namesake in Hurtigruten’s 1925 flagship DS Dronning Maud (“DS Queen Maud”). Today´s MS Maud is equipped ...
MS «Maud» – Wikipedia
https://no.wikipedia.org/wiki/MS_«Maud»Denne artikkelen omhandler dagens hurtigruteskip fra 2003. For andre skip med samme navn, se Midnatsol.MS «Maud» (kallesignal LEFO), tidligere MS «Midnatsol» er et cruiseskip og tidligere hurtigruteskip eid av rederiet Hurtigruten Expeditions, og som ble overlevert rederiet Troms Fylkes Dampskibsselskap(TFDS) i mars 2003. Skipe…
MS Maud | Hurtigruten Expeditions
www.hurtigruten.com › our-ships › ms-maudMS Maud, previously MS Midnatsol, is named after one of the most famous polar vessels of all time, Roald Amundsen’s ‘Maud’ from 1917. The original ‘Maud’ got her name from the first Queen of modern-day Norway. She also had her namesake in Hurtigruten’s 1925 flagship DS Dronning Maud (‘DS Queen Maud’).