Spørretime TEP 4120 - Høsten 2010
www.ivt.ntnu.no › ept › fag120 Termodynamikk 1 hensiktsmessige sys emgrenser sam betraktnings-måter for å løse denne oppgaven. Det betraktes som en del av oppgaven å gjøre fornuftige antakelser for å kunne finne det maksimale arbeidet. Tolkning: 2 mulige valg av system-grenser, den ene mye bedre enn den andre!! T. Gundersen Q/A-03 Oppsummering Dynamisk situasjon ??
Race Lab – Intercooling del 2.
www.racelab.noInterpolering mellom 2 lab tester av 50 og 100 oktan viser at 98 oktan kan selvantenne rundt ~640 grader celcius. Hvis vi sier at bilen har et kompresjonsforhold på 11.1, så vil temperaturen på den komprimerte gassen være ca. 474grader Celsius i enden av kompresjons takten dersom temperaturen inn i motor opprinnelig var ca. 20grader.
Maskiningeniør HSH: 2012
hshengineer.blogspot.com › 2012Torsdag 15. mars 2012. Statistikk (fra Nautikk) Har vært gjest hos Nautikk i deres statistikkforelesning. De har samme pensum som oss, og hele 2 forelesning per uke (torsdag og fredag). Ettersom de var på tokt i januar, så ligger de noe bak oss i pensum, men personlig syntes jeg det bare var bra med litt repetisjon.
Spørretime 2011 - TD
www.ivt.ntnu.no › ept › fag120 Termodynamikk 1 ppj p T=117 C var en tilnærmelse (bakgrunn for avvik!!) max 1 2,min 1297 kg 2709.9 2238.8 kJ/kg 611,017 kJ 611.0 MJ Wmuu Ut k l t i t l i tf d i T. Gundersen Q/A-15 Oppsummering Utover kronglete interpolering var utfordringen å ”gjennomskue” fornuftige systemgrenser
Maskiningeniør HSH: september 2012
hshengineer.blogspot.com › 2012 › 09Her publiserer jeg forelesningsnotater og eventuelle papirer vi får utdelt på forelesningene. Linkene er til offentlig delte .pdf filer i Google Docs, noe som betyr at du må ha en .pdf leser (det bør de fleste ha). Legg gjerne inn kommentarer på innleggene hvis det er noe dere lurer på :)
Race Lab – Intercooling del 2.
https://www.racelab.no/?p=7343Interpolering mellom 2 lab tester av 50 og 100 oktan viser at 98 oktan kan selvantenne rundt ~640 grader celcius. Hvis vi sier at bilen har et kompresjonsforhold på 11.1, så vil temperaturen på den komprimerte gassen være ca. 474grader Celsius i enden av kompresjons takten dersom temperaturen inn i motor opprinnelig var ca. 20grader.