Klasseledelse - udir.no
https://www.udir.no/laring-og-trivsel/klasseledelse13.06.2020 · Klasseledelse Klasseledelse handler om lærerens arbeid som bidrar til elevenes faglige, sosiale og emosjonelle læring og utvikling, og spenner over et bredt praksisfelt. Det dreier seg om ledelse av grupper som lag, av den enkelte elev som aktør i en gruppe, og om lærerens tilrettelegging for læring i elevfellesskapet.
Terje Ogden
http://www.ogden.noHer finner du stoff om temaer som problematferd og sosiale kompetanse blant barn og unge, klasseledelse og andre familie- og skolebaserte intervensjoner.
Terje Ogden
www.ogden.noFor ansatte i barnehager og skoler handler det om å kombinere kompetanse i gruppe- og klasseledelse med undervisnings-ferdigheter og ferdigheter i kontakten med barn og unge. Barn og unge trenger en kombinasjon av sosiale og skolefaglige ferdigheter for å mestre utfordringene gjennom oppveksten, og for å lykkes faglig og sosialt.
Klasseledelse | ppu2012
ppu2012.wordpress.com › 2014/02/09 › klasseledelseFeb 09, 2014 · Som Ogden (2004) påpeker er klasseledelse tett relatert til undervisning og læringsaktiviteter. En time preget av godt planlagt og strukturert gjennomføring av undervisning og læringsaktiviteter kan i seg selv være nok til å unngå eller i alle fall redusere uro og problematferd.
Terje Ogden
www.ogden.noNy i 2012: Klasseledelse. Praksis, teori og forskning. 29.11.2012. Terje Ogden: Klasseledelse. Praksis, teori og forskning. Ferdigheter i klasseledelse er den viktigste forutsetningen for at lærere skal lykkes i sitt arbeid.