God klasseledelse
https://www.klasseledelse.no/god-klasseledelse-2Hva er god klasseledelse? ”Den profesjonelle læreren er en dyktig klasseleder som evner å administrere og lede de pedagogiske prosessene på en slik måte at elevene trives, lærer og utvikler seg ut fra egne forutsetninger.” udir. Elever som liker deg, som vet at du vil dem vel, som vet at du bryr deg om dem, som forstår hva som læres, og som vil lære mer.
Klasseledelse
www.slideshare.net › klasseledelse-5265568Sep 23, 2010 · Klasseledelse 1. Klasseledelse<br /> 2. I Lærerutdanning for Ungdomstrinnet arbeider vi med:<br />Utvikle den faglig kompetente læreren. <br />Utvikle den didaktisk sterke læreren som er i stand til å tilrettelegge sin undervisning ut i fra varierte arbeidsmåter som er tilpasset den enkelte elev<br />Utvikle den sosialt kompetente læreren som har en grunnleggende innsikt i norske barn og ...
Klasseledelse - udir.no
www.udir.no › laring-og-trivsel › klasseledelseJun 13, 2020 · Klasseledelse Klasseledelse handler om lærerens arbeid som bidrar til elevenes faglige, sosiale og emosjonelle læring og utvikling, og spenner over et bredt praksisfelt. Det dreier seg om ledelse av grupper som lag, av den enkelte elev som aktør i en gruppe, og om lærerens tilrettelegging for læring i elevfellesskapet.
Om klasseledelse - marimyk
marimyk.wordpress.com › 2015/02/15 › om-klasseledelseFeb 15, 2015 · ”En positiv relasjon mellom lærer og elev er hjørnesteinen i god klasseledelse.” (udir.no) Min praksisveileder introduserte meg tidlig for begrepet klasseledelse. Å skape et positivt og trygt læringsmiljø for elevene har vært naturlig for meg og veileder har ikke sett behov for å kritisere min sosiale relasjon til elevene.
Klasseledelse - udir.no
https://www.udir.no/laring-og-trivsel/klasseledelse13.06.2020 · Klasseledelse handler om lærerens arbeid som bidrar til elevenes faglige, sosiale og emosjonelle læring og utvikling, og spenner over et bredt praksisfelt. Det dreier seg om ledelse av grupper som lag, av den enkelte elev som aktør i en gruppe, og om lærerens tilrettelegging for læring i elevfellesskapet.