Du lette etter:

læreplan 2 trinn

Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i kroppsøving (KRO01-05)
www.udir.no › lk20 › kro01-05
Kompetansemål etter 2. trinn. Mål for opplæringa er at eleven skal kunne. utforske. Å utforske handlar om å oppleve og eksperimentere og kan ivareta nyfikne og undring. Å utforske kan bety å sanse, søke, oppdage, observere og granske.
ÅRSPLAN TEMA/FAG KRLE SKOLEÅR 2020 - 2021 TRINN 2. trinn ...
https://boler.osloskolen.no/.../2.-trinn/krle-arsplan-2020-2021.pdf
Oslo kommune Utdanningsetaten Bøler skole ÅRSPLAN TEMA/FAG KRLE SKOLEÅR 2020 - 2021 TRINN 2. trinn LÆRERE Lærerne på 2. trinn UKE Periode KOMPETANSEMÅL (fra LK20 ) KJERNEELEMENTER FRA FAG for perioden TEMA VURDERING
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i norsk (NOR01-06)
https://www.udir.no/lk20/nor01-06/kompetansemaal-og-vurdering/kv116
Kompetansemål etter 2. trinn. Mål for opplæringen er at eleven skal kunne. Å beskrive er å skildre eller gjengi en opplevelse, situasjon, arbeidsprosess eller et faglig emne. Å beskrive noe kan også være å bruke relevante fagbegreper for å systematisere kunnskap om emnet.
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i norsk (NOR01-06)
http://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
uttrykke tekstopplevelser gjennom lek, sang, tegning, skriving og andre kreative aktiviteter beskrive · trekke bokstavlyder sammen til ord under lesing og ...
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i naturfag (NAT01-04)
http://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn · undre seg,. utforske · presentere. Å presentere er å vise, forklare og legge frem et faglig emne eller et produkt muntlig, ...
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i naturfag (NAT01-04)
https://www.udir.no/lk20/nat01-04/kompetansemaal-og-vurdering/kv81
Kompetansemål etter 2. trinn. Mål for opplæringen er at eleven skal kunne. Å utforske handler om å oppleve og eksperimentere og kan ivareta nysgjerrighet og undring. Å utforske kan bety å sanse, søke, oppdage, observere og granske. I noen tilfeller betyr det å teste ut eller evaluere arbeidsmetoder, produkter eller utstyr.
Kunst og håndverk (KHV01‑02) Kompetansemål og vurdering
http://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn · bruke · undersøke egenskaper ved materialer og dele sanseerfaringer · utforske · eksperimentere med form, farge, rytme og kontrast.
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i matematikk 1.–10 ...
www.udir.no › lk20 › mat01-05
Kompetansemål etter 2. trinn. Å samanlikne er å undersøke likskapar og skilnader mellom to eller fleire forhold. Å reflektere er å undersøke og tenkje gjennom ulike sider ved eigne eller andre sine handlingar, haldningar og idear. Vi kan òg reflektere over eit saksforhold, praktiske aktivitetar eller eiga læring.
Samfunnsfag samisk (SAF02‑04) Kompetansemål og vurdering
https://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn · utvikle · samtale om hvordan ulike norske og samiske kilder, inkludert fortellinger og kart, kan gi informasjon om samfunnsfaglige ...
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i engelsk (ENG01-04)
http://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Underveisvurderingen skal bidra til å fremme læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevene viser og utvikler kompetanse i engelsk på 1. og 2. trinn ...
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i norsk (NOR01-06)
www.udir.no › lk20 › nor01-06
Kompetansemål etter 2. trinn. Mål for opplæringen er at eleven skal kunne. Å beskrive er å skildre eller gjengi en opplevelse, situasjon, arbeidsprosess eller et faglig emne. Å beskrive noe kan også være å bruke relevante fagbegreper for å systematisere kunnskap om emnet.
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i samfunnsfag ...
https://www.udir.no/lk20/saf01-04/kompetansemaal-og-vurdering/kv148
Kompetansemål etter 2. trinn. Å utvikle kan vere å designe, skape, modellere eller utforme nye metodar, eit produkt eller ei teneste. Å presentere er å vise, forklare og leggje fram eit fagleg emne eller eit produkt. Måten å presentere på kan variere, men målet med ein presentasjon er å gjere emnet eller produktet tilgjengeleg for andre.
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i engelsk (ENG01-04)
https://www.udir.no/lk20/eng01-04/kompetansemaal-og-vurdering/kv1
Kompetansemål etter 2. trinn. Mål for opplæringen er at eleven skal kunne. Å bruke vil si at vi gjør oss nytte av noe eller utfører en handling for å oppnå et mål. Å bruke henger nært sammen med å anvende, forstått som å gjøre bruk av, ta i bruk, for eksempel en metode eller et verktøy. Å lytte vil si å sanse, oppfatte og gi ...
Læreplan i naturfag - udir.no
data.udir.no › kl06 › v201906
2. trinn når de tar i bruk relevante naturfaglige begreper gjennom utforsking, lek, samtaler og presentasjoner. Elevene viser og utvikler også naturfaglig kompetanse når de jobber utforskende og praktisk med faget. Videre viser og utvikler de kompetanse når de undrer seg, stiller spørsmål og beskriver observasjoner og erfaringer.
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i engelsk (ENG01-04)
www.udir.no › lk20 › eng01-04
Kompetansemål etter 2. trinn. Mål for opplæringen er at eleven skal kunne. Å bruke vil si at vi gjør oss nytte av noe eller utfører en handling for å oppnå et mål. Å bruke henger nært sammen med å anvende, forstått som å gjøre bruk av, ta i bruk, for eksempel en metode eller et verktøy. Å lytte vil si å sanse, oppfatte og gi ...
Norsk for elever med samisk (NOR03‑04) Kompetansemål og ...
https://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn · lytte til tekster fra norsk og samisk litteratur på norsk og uttrykke tekstopplevelser på kreative måter · lese med sammenheng og ...
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i matematikk 1.–10 ...
https://www.udir.no/lk20/mat01-05/kompetansemaal-og-vurdering/kv20
Kompetansemål etter 2. trinn. Å samanlikne er å undersøke likskapar og skilnader mellom to eller fleire forhold. Å reflektere er å undersøke og tenkje gjennom ulike sider ved eigne eller andre sine handlingar, haldningar og idear. Vi kan òg reflektere over eit …
Læreplan i norsk (NOR1-05) - Udir
http://www.udir.no › kompetansemal-etter-2.-arstrinn
Kompetansemål etter 2. årstrinn ; Muntlig kommunikasjon · lytte til tekster på bokmål og nynorsk og samtale om dem; lytte etter, forstå, gjengi og kombinere ...
Læreplan klasse S
ntsf.no › images › Læreplan_førerkortklasse_S-2017
Trinn 2 . I trinn 2 skal eleven lære å mestre beltemotorsykkelen rent kjøreteknisk. God kjøreteknisk ferdighet er nødvendig for å få utbytte av treningen i trinn 3, og vil også innebære at kjøringen er økonomisk og mest mulig miljøvennlig. Eleven skal tilegn e seg kunnskap om
Kompetansemål etter 2. trinn - Læreplan i samfunnsfag (SAF01-04)
www.udir.no › lk20 › saf01-04
Kompetansemål etter 2. trinn. Å utvikle kan vere å designe, skape, modellere eller utforme nye metodar, eit produkt eller ei teneste. Å presentere er å vise, forklare og leggje fram eit fagleg emne eller eit produkt. Måten å presentere på kan variere, men målet med ein presentasjon er å gjere emnet eller produktet tilgjengeleg for andre.
Samfunnsfag (SAF01‑04) Kompetansemål og vurdering - Udir
http://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Støtte til læreplanen ... Kompetansemål etter 2. trinn ... Elevane viser og utviklar kompetanse i samfunnsfag på 1. og 2. trinn når dei utforskar og undrar ...
Læreplan i norsk for elever med samisk som førstespråk ... - Udir
https://www.udir.no › kompetansemal-etter-2.-trinn
Kompetansemål etter 2. trinn. Muntlig kommunikasjon. Mål for opplæringen er at eleven skal kunne. lytte, leke og eksperimentere med norske språklyder, ...
Læreplan i matematikk 1.–10. trinn (MAT01-05) - Udir
https://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn · ordne tall, mengder og former ut fra egenskaper,. sammenligne · utforske · eksperimentere med telling både forlengs og baklengs, ...