Medienorge - fakta om norske massemedier - hovedsiden
www.medienorge.uib.noSchibsteds mediehus mistet 330 millioner kroner i inntekter fra 2015 til 2016, og det er annonseinntektene som svikter. Til tross for inntektsfallet økte overskuddet i mediehusene. Selv om Egmont har gått forbi Schibsted i omsetning i Norge, er Schibsted størst totalt sett, med 15,9 milliarder i omsetning, mot Egmonts 14,5 milliarder.
Medienorge - fakta om norske massemedier - hovedsiden
https://www.medienorge.uib.nomedienorge er en informasjonssentral for fakta om norske medier som ble opprettet av Kulturdepartementet i 1994. Formålet med opprettelsen var å gjøre norsk mediestatistikk tilgjengelig via én sentral kilde, og å dokumentere norsk medieutvikling gjennom systematisk innsamling av mediedata. Etter mer enn femten års arbeid sitter medienorge i dag med en …
In Sight – Mediebyrå Oslo
https://www.in-sight.noIn Sight er et uavhengig norsk mediebyrå med en unik arbeidskultur og sterke relasjoner til norske mediehus. In Sight ble startet opp i 2009 av våre gründere – Geir Kjærnes og Per Hæhre. De spurte den gangen – hvis de selv var kunde hos et mediebyrå hvordan skulle de ønsket det skulle være, hva de skulle levere, på hvilken måte og med hvilke mål.