Musikkleker - UNDERVISNINGSMETODER
undervisningsmetoder.com › musikk › musikklekerLyd-memo. To elever går ut av rommet, og resten av elevene går sammen i par og blir enig om en lyd som er deres. Det kan være for eksempel å klappe en rytme, dyrelyder, synge ei strofe, plystre, hva som helst). Læreren går rundt og sjekker at ikke flere par har samme lyd. Deretter sprer de seg rundt i rommet, og finner et sted de setter ...
MUSIKK - spireserien
www.spireserien.no › musikkFür Elise av Beethoven. Tramteaterets rocka versjon av 9. Dette er fra avslutningen på "Pelle Parafin Bøljeband og automatspøkelsene" som gikk på NRK TV. Tramteateret ville redde ungdomshuset hvis de klarte å spille Beethovens 9. i Universitetsaulaen. Heldigvis fikk serien en lykkelig slutt.
Musikkrommet » 5-klasse
https://openart.no/edu/?cat=9I dag gjorde 5 klassene en oppgave som følger: Gå i grupper på ca 4. Bruk 10-15 min på å lage en historie/skuespill med lyd. Bruk helst ikke ord i historien; da blir det for åpenbart hva det er. Øv på historien til dere kan den. Framfør bak et teppe e.l. slik at tilhørerne ikke ser det som skjer.
Musikkleker - UNDERVISNINGSMETODER
https://undervisningsmetoder.com/musikk/musikklekerLyd-memo. To elever går ut av rommet, og resten av elevene går sammen i par og blir enig om en lyd som er deres. Det kan være for eksempel å klappe en rytme, dyrelyder, synge ei strofe, plystre, hva som helst). Læreren går rundt og sjekker at ikke flere par har samme lyd. Deretter sprer de seg rundt i rommet, og finner et sted de setter ...
MUSIKKLÆRERROMMET - Musikk i Skolen
www.musikkiskolen.no › musikklarerrommetVelkommen til. Musikklærerrommet! Vi som holder til her inne er en gruppe Oslo-baserte musikklærere som kaller oss for Musikklærerbasen, initiert av Musikk i Skolen. Vi jobber i ulike grunnskoler over hele byen. Annenhver måned eller oftere møtes vi for å drøfte og gi tilbakemeldinger på virksomheten til Musikk i Skolen, i tillegg til ...
Musikkrommet » 5-klasse
openart.no › eduLydhistorie som utgangspunkt. I dag gjorde 5 klassene en oppgave som følger: Gå i grupper på ca 4. Bruk 10-15 min på å lage en historie/skuespill med lyd. Bruk helst ikke ord i historien; da blir det for åpenbart hva det er. Øv på historien til dere kan den. Framfør bak et teppe e.l. slik at tilhørerne ikke ser det som skjer.
MUSIKK - spireserien
https://www.spireserien.no/musikkLæringsmål etter 7.trinn i musikk er å komponere selv. Jeg har laget to oppskrifter, en kort og en lang. Lykke til . ... Jeg er da en av dem som liker blokkfløyte og bruker dette i min musikkundervisning. ... 5.- 7. kl. Denne eventyrbrille ...