Du lette etter:

udir vurderingskriterier norsk

Kompetansemål etter 10. trinn - Læreplan i norsk (NOR01-06)
http://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Kompetansemål og vurderingNorsk (NOR01‑06) ... Elevene viser og utvikler kompetanse i norsk på 8., 9. og 10. trinn når de leser kortere og lengre tekster i ...
Vurderingskriterier muntlige presentasjoner
intertekst.portfolio.no › read › 7161d3d4-36a1-4083
Vurderingskriterier muntlige presentasjoner. Beherske ulike muntlige roller. Kan delta i faglige samtaler og presentasjoner, som aktør og tilhører. Kan delta i faglige gruppesamtaler og klassesamtaler, ulike typer presentasjoner og framføringer, spontant og/eller forberedt, som aktør og tilhører. Kan delta i/lede faglige gruppesamtaler og ...
Kompetansemål og vurderingNorsk (NOR01‑06) - Udir
http://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Kompetansemål og vurderingNorsk (NOR01‑06) ... Elevene viser og utvikler kompetanse i norsk på Vg3 studieforberedende utdanningsprogram når de analyserer, ...
Vurderingspraksis - Vurdering for læring - udir.no
https://www.udir.no/laring-og-trivsel/vurdering
Vurderingspraksis - Vurdering for læring. Vurdering har stor innvirkning på elevenes og lærlingenes læring. En god vurderingspraksis motiverer og har læring som mål. UDIR - Vurdering i Kunnskapsløftet 2020 from Utdanningsdirektoratet on Vimeo. LIVE.
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk 10. trinn - udir.no
https://www.udir.no/.../kjennetegn/kjennetegn-pa-maloppnaelse-norsk-10.-trinn
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk 10. trinn. Kjennetegnene på måloppnåelse gjelder ny læreplan i norsk ( NOR01-06 ). De er veiledende for standpunktvurdering. Veiledende kjennetegn på måloppnåelse er utarbeidet for å støtte lærere i arbeidet med standpunktvurdering. Det er fortsatt kompetansemålene i læreplanen som er grunnlag ...
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk for språklige minoriteter ...
https://www.udir.no › lareplanverket › kjennetegn › kje...
Det er fortsatt kompetansemålene i læreplanen som er grunnlag for vurdering, og kjennetegnene må derfor brukes sammen med læreplanen.
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk Vg3 SF - Vg3 påbygging
https://www.udir.no › lareplanverket › kjennetegn › kje...
Skriftlig og muntlig · Eleven begrunner stort sett egne meninger og bruker enkelte retoriske ferdigheter i muntlige presentasjoner, utforskende ...
Vurdering - Læreplan i norsk (NOR1-05)
http://www.udir.no › NOR1-05 › Hele › Vurdering › nob
Vurdering ; 10. årstrinn. Elevene skal ha tre standpunktkarakterer, én i norsk hovedmål skriftlig, én i norsk sidemål skriftlig og én i norsk muntlig. ; Vg2 ...
Vurderingskriterier til fagsamtale i norsk
https://kvaloysletta.tromsoskolen.no/index.php?artID=407
29.05.2014 · Vurderingskriterier til fagsamtale i norsk. Av Siril Sjølstad 29.05.2014.
Læreplan i norsk (NOR01-06) - udir.no
www.udir.no › lk20 › nor01-06
Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk Kjennetegn på måloppnåelse Aktuelle nettsteder – norsk Ressurser for alle fag Hvordan ta i bruk nye læreplaner?
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk for ... - udir.no
www.udir.no › laring-og-trivsel › lareplanverket
Kjennetegnene på måloppnåelse som gjelder ny læreplan i norsk for språklige minoriteter med kort botid i Norge (NOR09-04). De er veiledende for standpunktvurdering.
Vurderingsskjema til eksamen, norsk Vg3. Side 1 er felles ...
www.norskprivatist.com/.../77673818/vurderingsskjema_-_norsk_sk…
Vurderingsskjema til eksamen, norsk Vg3. Side 1 er felles for alle, side 2–4 er for ulike langsvaroppgaver. Skole Gruppe Eksaminandnr Fagkode NN/BM Oppg.nr. 1 Karakter 2 Eksamenssvaret Karakter 3 – 4 Eksamenssvaret Karakter 5 – 6 Eksamenssvaret Kommentar Hoved-inntrykk er et enkelt/delvis relevant svar på kortsvaroppgaven
Vurdering - Læreplan i norsk (NOR1-04)
http://www.udir.no › NOR1-04 › Hele › Vurdering › nob
Elevene skal ha to standpunktkarakterer, én i norsk hovedmål skriftlig og én i norsk muntlig. Vg3 studieforberedende utdanningsprogram. Vg3 påbygging til ...
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk 10. trinn - Udir
https://www.udir.no › lareplanverket › kjennetegn › kje...
Kjennetegnene er derfor formulert på et overordnet nivå og for tre karakterer: lav kompetanse (karakter 2), god kompetanse (karakter 4) og ...
Læreplan i norsk (NOR01-06) - Udir
http://www.udir.no › kompetansemaal-og-vurdering
Kompetansemål og vurderingNorsk (NOR01‑06) ... Elevene viser og utvikler kompetanse i norsk på Vg1 studieforberedende utdanningsprogram når de uttrykker seg ...
Kjennetegn på måloppnåelse (Kunnskapsløftet 2006) - Udir
https://www.udir.no › kjennetegn-pa-maloppnaelse
Kjennetegnene under gjelder læreplaner for kunnskapsløftet 2006. Se også kjennetegn på måloppnåelse for nye læreplaner (Kunnskapsløftet 2020). Norsk: ...
Norsk: kjenneteikn på måloppnåing - udir.no
www.udir.no › norsk-kjenneteikn-pa-maloppnaing
Norsk: Rettleiande nasjonale kjenneteikn på måloppnåing for standpunktvurdering etter 10. trinn. Vurderingsmatrisa i norsk beskriv eleven sin kompetanse på tvers av hovudområda i faget og gir retning for korleis eleven sin kompetanse skal vurderast ut frå om kompetansen blir vist munnleg eller skriftleg.
Norsk skriftlig vurderingskriterier - Portfolio
https://intertekst.portfolio.no/read/c2a61cba-e7b9-4bb9-942a-47b4aedefdb0
Norsk skriftlig vurderingskriterier Vurdering. Mye av det du skriver i skolen skal vurderes av noen andre. Læreren din er den som evaluerer deg oftest, men av og til vil du få tilbakemeldinger av medelever, foreldrene dine og andre. Innimellom vil du ha muligheten til å revidere det du har skrevet, andre ganger ikke.
Vurderingsskjema til eksamen, norsk Vg3. Side 1 er felles for ...
www.norskprivatist.com › uploads › 7/7/6
Vurderingsskjema til eksamen, norsk Vg3 side 2. Bruk de delene av skjemaet som passer til oppgaven. Informative, argumenterende og resonnerende tekster 1 Karakter 2 Den aktuelle elevteksten Karakter 3 – 4 Den aktuelle elevteksten Karakter 5 – 6 Den aktuelle elevteksten Kommentar Informa-tive, argumen terende og resonne-rende tekster
Vurderingskriterier muntlige presentasjoner
https://intertekst.portfolio.no/read/7161d3d4-36a1-4083-8def-c4df86e8c0e7
10 rader · Vurderingskriterier muntlige presentasjoner. Beherske ulike muntlige roller. Kan …
Norsk, vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram (NOR1206) - udir.no
https://www.udir.no/kl06/NOR1206
Norsk, vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram (NOR1206) Eksamen og vurdering. For elever. For privatister. Trekkordning. Angir om eksamen er obligatorisk for alle eller om man kan bli trukket ut til eksamen. Trekkfag. Obligatorisk. Eksamensordning.
Vurderingspraksis - Vurdering for læring - udir.no
www.udir.no › laring-og-trivsel › vurdering
Vurderingspraksis - Vurdering for læring. Vurdering har stor innvirkning på elevenes og lærlingenes læring. En god vurderingspraksis motiverer og har læring som mål. UDIR - Vurdering i Kunnskapsløftet 2020 from Utdanningsdirektoratet on Vimeo. LIVE.
Norsk: kjenneteikn på måloppnåing - udir.no
https://www.udir.no/laring-og-trivsel/vurdering/sluttvurdering/norsk-k...
Norsk: Rettleiande nasjonale kjenneteikn på måloppnåing for standpunktvurdering etter 10. trinn. Vurderingsmatrisa i norsk beskriv eleven sin kompetanse på tvers av hovudområda i faget og gir retning for korleis eleven sin kompetanse skal vurderast ut …
Læreplan i norsk (NOR1-05) - udir.no
https://www.udir.no/kl06/NOR1-05/Hele/Vurdering
Kompetansemål etter Vg2 – studieforberedende utdanningsprogram. Kompetansemål etter Vg3 – studieforberedende utdanningsprogram. Kompetansemål etter påbygging til generell studiekompetanse – yrkesfaglige utdanningsprogram. Vurdering. Læreplan i norsk (NOR1-05) - bokmål: .WORD. .ODT.
Finn eksamensoppgaver - udir.no
https://sokeresultat.udir.no/eksamensoppgaver.html
Finn eksamensoppgaver. Eksamensoppgaver, forberedelsesdeler, eksamensveiledninger, eksempeloppgaver, vurderte eksamenssvar, eksamensrapporter, vurderingsskjema og ...
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk 10. trinn - udir.no
www.udir.no › laring-og-trivsel › lareplanverket
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk 10. trinn. Kjennetegnene på måloppnåelse gjelder ny læreplan i norsk ( NOR01-06 ). De er veiledende for standpunktvurdering. Veiledende kjennetegn på måloppnåelse er utarbeidet for å støtte lærere i arbeidet med standpunktvurdering. Det er fortsatt kompetansemålene i læreplanen som er grunnlag ...
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk Vg2 YF - Udir
https://www.udir.no › lareplanverket › kjennetegn › kje...
Det er fortsatt kompetansemålene i læreplanen som er grunnlag for vurdering, og kjennetegnene må derfor brukes sammen med læreplanen.