Kompetansemål og vurderingNorsk (NOR01‑06) ... Elevene viser og utvikler kompetanse i norsk på 8., 9. og 10. trinn når de leser kortere og lengre tekster i ...
Vurderingskriterier muntlige presentasjoner. Beherske ulike muntlige roller. Kan delta i faglige samtaler og presentasjoner, som aktør og tilhører. Kan delta i faglige gruppesamtaler og klassesamtaler, ulike typer presentasjoner og framføringer, spontant og/eller forberedt, som aktør og tilhører. Kan delta i/lede faglige gruppesamtaler og ...
Kompetansemål og vurderingNorsk (NOR01‑06) ... Elevene viser og utvikler kompetanse i norsk på Vg3 studieforberedende utdanningsprogram når de analyserer, ...
Vurderingspraksis - Vurdering for læring. Vurdering har stor innvirkning på elevenes og lærlingenes læring. En god vurderingspraksis motiverer og har læring som mål. UDIR - Vurdering i Kunnskapsløftet 2020 from Utdanningsdirektoratet on Vimeo. LIVE.
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk 10. trinn. Kjennetegnene på måloppnåelse gjelder ny læreplan i norsk ( NOR01-06 ). De er veiledende for standpunktvurdering. Veiledende kjennetegn på måloppnåelse er utarbeidet for å støtte lærere i arbeidet med standpunktvurdering. Det er fortsatt kompetansemålene i læreplanen som er grunnlag ...
Vurdering ; 10. årstrinn. Elevene skal ha tre standpunktkarakterer, én i norsk hovedmål skriftlig, én i norsk sidemål skriftlig og én i norsk muntlig. ; Vg2 ...
Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk Kjennetegn på måloppnåelse Aktuelle nettsteder – norsk Ressurser for alle fag Hvordan ta i bruk nye læreplaner?
Kjennetegnene på måloppnåelse som gjelder ny læreplan i norsk for språklige minoriteter med kort botid i Norge (NOR09-04). De er veiledende for standpunktvurdering.
Vurderingsskjema til eksamen, norsk Vg3. Side 1 er felles for alle, side 2–4 er for ulike langsvaroppgaver. Skole Gruppe Eksaminandnr Fagkode NN/BM Oppg.nr. 1 Karakter 2 Eksamenssvaret Karakter 3 – 4 Eksamenssvaret Karakter 5 – 6 Eksamenssvaret Kommentar Hoved-inntrykk er et enkelt/delvis relevant svar på kortsvaroppgaven
Elevene skal ha to standpunktkarakterer, én i norsk hovedmål skriftlig og én i norsk muntlig. Vg3 studieforberedende utdanningsprogram. Vg3 påbygging til ...
Kompetansemål og vurderingNorsk (NOR01‑06) ... Elevene viser og utvikler kompetanse i norsk på Vg1 studieforberedende utdanningsprogram når de uttrykker seg ...
Kjennetegnene under gjelder læreplaner for kunnskapsløftet 2006. Se også kjennetegn på måloppnåelse for nye læreplaner (Kunnskapsløftet 2020). Norsk: ...
Norsk: Rettleiande nasjonale kjenneteikn på måloppnåing for standpunktvurdering etter 10. trinn. Vurderingsmatrisa i norsk beskriv eleven sin kompetanse på tvers av hovudområda i faget og gir retning for korleis eleven sin kompetanse skal vurderast ut frå om kompetansen blir vist munnleg eller skriftleg.
Norsk skriftlig vurderingskriterier Vurdering. Mye av det du skriver i skolen skal vurderes av noen andre. Læreren din er den som evaluerer deg oftest, men av og til vil du få tilbakemeldinger av medelever, foreldrene dine og andre. Innimellom vil du ha muligheten til å revidere det du har skrevet, andre ganger ikke.
Vurderingsskjema til eksamen, norsk Vg3 side 2. Bruk de delene av skjemaet som passer til oppgaven. Informative, argumenterende og resonnerende tekster 1 Karakter 2 Den aktuelle elevteksten Karakter 3 – 4 Den aktuelle elevteksten Karakter 5 – 6 Den aktuelle elevteksten Kommentar Informa-tive, argumen terende og resonne-rende tekster
Norsk, vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram (NOR1206) Eksamen og vurdering. For elever. For privatister. Trekkordning. Angir om eksamen er obligatorisk for alle eller om man kan bli trukket ut til eksamen. Trekkfag. Obligatorisk. Eksamensordning.
Vurderingspraksis - Vurdering for læring. Vurdering har stor innvirkning på elevenes og lærlingenes læring. En god vurderingspraksis motiverer og har læring som mål. UDIR - Vurdering i Kunnskapsløftet 2020 from Utdanningsdirektoratet on Vimeo. LIVE.
Norsk: Rettleiande nasjonale kjenneteikn på måloppnåing for standpunktvurdering etter 10. trinn. Vurderingsmatrisa i norsk beskriv eleven sin kompetanse på tvers av hovudområda i faget og gir retning for korleis eleven sin kompetanse skal vurderast ut …
Kompetansemål etter Vg2 – studieforberedende utdanningsprogram. Kompetansemål etter Vg3 – studieforberedende utdanningsprogram. Kompetansemål etter påbygging til generell studiekompetanse – yrkesfaglige utdanningsprogram. Vurdering. Læreplan i norsk (NOR1-05) - bokmål: .WORD. .ODT.
Kjennetegn på måloppnåelse – norsk 10. trinn. Kjennetegnene på måloppnåelse gjelder ny læreplan i norsk ( NOR01-06 ). De er veiledende for standpunktvurdering. Veiledende kjennetegn på måloppnåelse er utarbeidet for å støtte lærere i arbeidet med standpunktvurdering. Det er fortsatt kompetansemålene i læreplanen som er grunnlag ...