Vurdering for læring
morellbakken.osloskolen.no › vurdering-for-laringSep 03, 2019 · Tilbakemeldingene har som formål å fremme motivasjon og læring gjennom hele det 13-årige skoleløpet. Formålet med vurdering i skolen er at alle elever, uansett forutsetninger, får vite hva de får til og hva de må strekke seg mot. 1. Utdanningsdirektoratet viser til fire forskningsbaserte prinsipper som er sentrale for god ...
Vurdering for læring | 7cfjell
7cfjell.wordpress.com › 01 › vurdering-for-laering-3May 01, 2014 · Vurdering for læring TIP VG1. 01. 08.2013 begynte jeg som lærer på videregåendeskole etter at jeg hadde jobbet på industri i 20 år som sveiser og maskinteknikker. Jeg hadde ikke erfaring fra før som en lærer. Det var utfordringer til å finne riktige metoder for å undervise fagene som står i læreplanen for TIP vg1.
VURDERING FOR LÆRING - Grimstad
www.grimstad.kommune.no › _f › p1En kultur der læring er målet. Alle lærerne har høy kompetanse på vurdering som redskap for læring, og der forskjellige vurderingsredskaper brukes for å oppnå bedre læring. Alle lærerne kjenner til, og utøver de 4 prinsippene for god underveisvurdering (Jfr. Udir)
Underveisvurdering - udir.no
www.udir.no › laring-og-trivsel › vurderingAll vurdering som skjer før avslutningen av opplæringen, er underveisvurdering. Underveisvurdering i fag skal være en integrert del av opplæringen, og skal brukes til å fremme læring, tilpasse opplæringen og øke kompetansen i fag. Underveisvurderingen kan være både muntlig og skriftlig.
Veileder - Trondheim
www.trondheim.kommune.no › globalassets › 10-bilderVurdering for læring 1 Til leseren Denne veilederen skal være til hjelp i vurderingsarbeidet i trondheimsskolen. Veilederen bygger på bestemmelsene om vurdering i Opplæringsloven og Forskrift til opplæringsloven1, og er blitt til gjennom arbeidet i ulike vurdering for læring-nettverk i kommunen. Denne reviderte utgaven (med endringer fra