Vurderingspraksis - udir.no
www.udir.no › Vurdering-for-laringVurderingspraksis. Vurdering har stor innvirkning på elevenes og lærlingenes læring. En god vurderingspraksis motiverer og har læring som mål. UDIR - Vurdering i Kunnskapsløftet 2020 from Utdanningsdirektoratet on Vimeo. Play. LIVE. 0. 00:00. 05:15.
Vurdering for læring - udir.no
www.udir.no › Vurdering-for-laringVurdering for læring bygger på fire prinsipper. Mange studier har vist at lærerens vurderingspraksis kan både hemme og fremme læring. Vurdering for læring er all vurdering som gis underveis i opplæringen og som bidrar til å fremme læring. Spørsmålene i denne delen av Elevundersøkelsen skal gi skolen en indikasjon på hvordan elevene ...
Vurdering for læring - udir.no
www.udir.no › vurdering-for-laringVurdering for læring. Eg forklarer elevane kva som er måla i faga mine, slik at dei forstår dei. Svaralternativ: Heilt einig – Litt einig – Korkje einig eller ueinig – Litt ueinig – Heilt ueinig – Veit ikkje. Eg forklarer elevane kva det blir lagt vekt på, når skolearbeidet deira blir vurdert.
Vurdering for læring - udir.no
www.udir.no › vurdering-for-laringVurdering for læring. Forklarer lærer (ne) hva som er målene i faget slik at du forstår dem? Svaralternativ: I svært stor grad – I stor grad – I noen grad – I liten grad – Ikke i det hele tatt – Ikke relevant. Forteller lærer (ne) deg hva som er bra med arbeidet du gjør?