Du lette etter:

vurderingsforskriften lovdata

Endringer i vurderingsforskriften - Udir
https://www.udir.no › regelverkstolkninger › opplaring
Blant annet er følgende endret: lærelyst er tatt inn i formålet med vurdering i fag (underveisvurdering); kompetansemålene er fortsatt ...
Forskrift til opplæringslova - Lovdata
lovdata.no › dokument › SF
Jun 29, 2020 · Lovdata kan dessverre ikke svare på spørsmål angående juridiske problemer. Lovdata kan heller ikke bidra med å tolke regelverket eller finne frem til rettsregler som passer i et bestemt tilfelle. Kontakt den offentlige etaten spørsmålet gjelder, eventuelt advokat eller rettshjelper hvis du har behov for slik bistand.
Oversatte forskrifter - Lovdata
lovdata.no › register › forskrifterEngelsk
Oversatte forskrifter. Dette er en samling med norske sentrale forskrifter som er oversatt til engelsk. Lovdata har ikke selv oversatt tekstene. Oversettelsene er levert av departementer og andre offentlige myndigheter. Oversettelsene er ikke offisielle versjoner av regelverket; de er kun for bruk i informasjonsøyemed.
Fagdag vurdering | Fylkesmannen i Vest-Agder
https://www.statsforvalteren.no › Vest-Agder › Fagdag-...
Forskrift til opplæringsloven kapittel 3 – Vurderingsforskriften: http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_4#KAPITTEL_4. Dato ...
Vurderingsforskrift – Vurderingspraksis
https://vurderingspraksis.wordpress.com/tag/vurderingsforskrift
Endringer i vurderingsforskriften. 1.august 2020 trådte viktige endringer i vurderingsforskriften i kraft. Endringene gir føringer for vurderingsarbeidet i fagene. Noen av de mest sentrale endringene finnes i § 3.3 og § 3.10, og noen av disse har jeg skrevet litt om her. I § 3.3, Vurdering i fag, er det presisert at formålet med vurdering ...
Forskrift til opplæringslova - Lovdata
lovdata.no › dokument › SF
Jul 17, 1998 · Kunngjort. 30.06.2006. Rettet. 01.06.2021 (tegnsetting i lister tilpasset universell utforming) Korttittel. Forskrift til opplæringslova. Heimel: Fastsett av Kunnskapsdepartementet 23. juni 2006 med heimel i lov 17. juli 1998 nr. 61 om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova) § 1-3, § 2-2 første og femte ledd, § 2-3 ...
Forsiden - Lovdata
https://lovdata.no
24.02.2021 · Lovdata kan dessverre ikke svare på spørsmål angående juridiske problemer. Lovdata kan heller ikke bidra med å tolke regelverket eller finne frem til rettsregler som passer i et bestemt tilfelle. Kontakt den offentlige etaten spørsmålet gjelder, eventuelt advokat eller rettshjelper hvis du har behov for slik bistand.
Forskrift til opplæringslova - Kapittel 2 ... - Lovdata
lovdata.no › dokument › SF
Sep 26, 2016 · Lovdata kan dessverre ikke svare på spørsmål angående juridiske problemer. Lovdata kan heller ikke bidra med å tolke regelverket eller finne frem til rettsregler som passer i et bestemt tilfelle. Kontakt den offentlige etaten spørsmålet gjelder, eventuelt advokat eller rettshjelper hvis du har behov for slik bistand.
Endringer i vurderingsforskriften - udir.no
www.udir.no › endring-av-vurderingsforskriften
Endringer i vurderingsforskriften. Kunnskapsdepartementet har vedtatt endringer i følgende forskrifter og kapitler: Forskrift til opplæringslova kapittel 3 om individuell vurdering i grunnskolen og videregående opplæring. Forskrift til opplæringsloven kapittel 4 om individuell vurdering i grunnopplæringen særskilt organisert for voksne.
Forskrift til opplæringslova - Lovdata
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_5
29.06.2020 · Lovdata kan dessverre ikke svare på spørsmål angående juridiske problemer. Lovdata kan heller ikke bidra med å tolke regelverket eller finne frem til rettsregler som passer i et bestemt tilfelle. Kontakt den offentlige etaten spørsmålet gjelder, eventuelt advokat eller rettshjelper hvis du har behov for slik bistand.
Oversatte forskrifter - Lovdata
https://lovdata.no/register/forskrifterEngelsk
Oversatte forskrifter. Dette er en samling med norske sentrale forskrifter som er oversatt til engelsk. Lovdata har ikke selv oversatt tekstene. Oversettelsene er levert av departementer og andre offentlige myndigheter. Oversettelsene er ikke offisielle versjoner av regelverket; de er kun for bruk i informasjonsøyemed.
Endringer i vurderingsforskriften - Vurderingspraksis
https://vurderingspraksis.wordpress.com › 2020/11/30
1.august 2020 trådte viktige endringer i vurderingsforskriften i kraft. ... vurdering i grunnskolen og i vidaregåande opplæring – Lovdata ...
Endringer i vurderingsforskriften - udir.no
https://www.udir.no/.../opplaring/endring-av-vurderingsforskriften
Endringer i vurderingsforskriften. Kunnskapsdepartementet har vedtatt endringer i følgende forskrifter og kapitler: Forskrift til opplæringslova kapittel 3 om individuell vurdering i grunnskolen og videregående opplæring. Forskrift til opplæringsloven kapittel 4 om individuell vurdering i grunnopplæringen særskilt organisert for voksne.
Forskrift til opplæringslova - Kapittel 3. Individuell vurdering i ...
https://lovdata.no › dokument › forskrift › KAPITTEL_5
Om elevar skal trekkjast til eksamen, eller om alle skal ha eksamen i faget, er fastsett i læreplanen. Trekket skal vere kjent for elevane 48 timar før sjølve ...
Forskrift til opplæringslova - Lovdata
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724
17.07.1998 · Kunngjort. 30.06.2006. Rettet. 01.06.2021 (tegnsetting i lister tilpasset universell utforming) Korttittel. Forskrift til opplæringslova. Heimel: Fastsett av Kunnskapsdepartementet 23. juni 2006 med heimel i lov 17. juli 1998 nr. 61 om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova) § 1-3, § 2-2 første og femte ledd, § 2-3 ...
Vurderingsgrunnlag? – Vurderingspraksis
vurderingspraksis.wordpress.com › 2016/02/10 › vurde
Feb 10, 2016 · I forbindelse med halvårsvurdering og sluttvurdering kommer det ofte en diskusjon om hvorvidt man har vurderingsgrunnlag for enkelte elever. Elever kan ha vært fraværende fra eller ikke deltatt i ulike formelle vurderingssituasjoner (prøver, høringer, fremføringer osv.) av ulike årsaker. Slik jeg ser det er ikke fravær fra de formelle ...
Forskrift til opplæringslova - Kapittel 2 ... - Lovdata
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_4
26.09.2016 · Lovdata kan dessverre ikke svare på spørsmål angående juridiske problemer. Lovdata kan heller ikke bidra med å tolke regelverket eller finne frem til rettsregler som passer i et bestemt tilfelle. Kontakt den offentlige etaten spørsmålet gjelder, eventuelt advokat eller rettshjelper hvis du har behov for slik bistand.
Forskrift til opplæringslova - udir.no
https://www.udir.no/regelverkstolkninger/opplaring/forskrift-til-opplaringslova
Vaksne med rett til vidaregåande opplæring skal normalt takast inn til eit tilbod som er organisert særskilt for dei, jf. opplæringslova § 4A-3 og denne forskrifta § 6-45 til § 6-47. Vaksne kan søkje om inntak til eit tilbod etter opplæringslova § 3-1, men skal da takast inn etter ungdom, jf. § 6-49. Vis på Lovdata.no.
Individuell vurdering Udir-2-2020
https://www.udir.no/regelverkstolkninger/opplaring/Vurdering/udir-2...
Individuell vurdering Udir-2-2020. I dette rundskrivet vil du finne informasjon om de enkelte bestemmelsene og endringene som er gjort. Rundskrivet er nytt, men store deler av teksten er hentet fra rundskrivet Udir-5-2016 og Udir-1-2010. Forskrift til opplæringsloven (forskriften) kapittel 3 og 4 og forskrift til friskoleloven kapittel 3 om ...
Forskrift til opplæringslova - udir.no
www.udir.no › regelverkstolkninger › opplaring
Vaksne med rett til vidaregåande opplæring skal normalt takast inn til eit tilbod som er organisert særskilt for dei, jf. opplæringslova § 4A-3 og denne forskrifta § 6-45 til § 6-47. Vaksne kan søkje om inntak til eit tilbod etter opplæringslova § 3-1, men skal da takast inn etter ungdom, jf. § 6-49. Vis på Lovdata.no.
Endringer i vurderingsforskriften – Vurderingspraksis
https://vurderingspraksis.wordpress.com/2020/11/30/endringer-i...
30.11.2020 · 1.august 2020 trådte viktige endringer i vurderingsforskriften i kraft. Endringene gir føringer for vurderingsarbeidet i fagene. Noen av de mest sentrale endringene finnes i § 3.3 og § 3.10, og noen av disse har jeg skrevet litt om her.. I § 3.3, Vurdering i fag, er det presisert at formålet med vurdering er 1) å fremme læring, 2) å bidra til lærelyst underveis, og 3) gi …