19.02.2021 · Og hva er status for kunnskap om digitalisering i skolen. Professor ved Forskning, innovasjon og kompetanseutvikling i skolen (FIKS), Øystein Gilje og skoleleder og ressursleder ved FIKS, Ann Michaelsen, tar debatten i denne podcast-episoden.
Ola Erstad: Digital kompetanse i skolen – en innføring. Author: Gunnar GrepperudAuthors Info & Affiliations. Publication: Nordic Journal of Digital Literacy ...
07.10.2013 · Vil øke digital kompetanse i skolen. Dette innholdet er mer enn 8 år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert. Europakommisjonen la i forrige uke frem meddelelsen «Opening Up Education», hvor det blir foreslått konkrete tiltak og initiativer for å øke innovasjon og digital kompetanse i skolen og på universiteter.
Digital kompetanse i barnehage og skole. Teknologi har endret måten vi lærer, kommuniserer, underholder oss, finner informasjon og tilegner oss kunnskap.
Digital kompetanse i barnehage og skole. Teknologi har endret måten vi lærer, kommuniserer, underholder oss, finner informasjon og tilegner oss kunnskap.
25.06.2010 · Digital kompetanse er et sentralt område i de ulike fagplanene, men det gjenstår mye m.h.t. mål, innhold og metodikk for et slikt kunnskapsområde. Det er derfor behov for en grunnleggende innføring i de ulike måtene den digitale kompetansen kommer til syne på i skolen, og de utfordringene den bringer på banen.
28.06.2010 · Digital kompetanse er et sentralt område i de ulike fagplanene, men det gjenstår mye m.h.t. mål, innhold og metodikk for et slikt kunnskapsområde. Det er derfor behov for en grunnleggende innføring i de ulike måtene den digitale kompetansen kommer til syne på i skolen, og de utfordringene den bringer på banen.
Digitalisering i skolen. Hvilken rolle spiller digitaliseringen i skolen og undervisningen? Forskning om digitalisering. Læreres og elevers opplevelser og erfaringer. Teknologi i bruk: praksiser i klasserommet. Effekt og læringsutbytte. Mål med implementering av 1:1. Utfordringer ved implementering av 1:1.
Kollektiv satsing på digital kompetanse står ikke i kontrast til annet utviklingsarbeid som foregår i skolen. Utviklingen av digital kompetanse har en del elementer som er spesielt for det digitale feltet, og som derfor vil berøre et slikt utviklingsarbeid:
23.04.2020 · Digital kompetanse i skolen handler om mer enn tekniske ferdigheter. I mars ble all undervisning digital nærmest over natten. Men god undervisning handler om mer enn lærernes tekniske kompetanse. Universitetene og høgskolene i Norge har nå blitt heldigitale, og sender forelesninger enten direkte eller via opptak.
Kollektiv satsing på digital kompetanse står ikke i kontrast til annet utviklingsarbeid som foregår i skolen. Utviklingen av digital kompetanse har en del elementer som er spesielt for det digitale feltet, og som derfor vil berøre et slikt utviklingsarbeid:
kompetansen for å kunne nå visjonen om «god digital kompetanse for alle i Eigersundskolen». Dette skal gjennomsyre skolen på samme måte som lesing, ...
Digitale ferdigheter i skolen. I Kunnskapsløftet (2006) er digital kompetanse (senere kalt digitale ferdigheter) definert som en av fem grunnleggende ...
Digital kompetanse i barnehage og skole. Teknologi har endret måten vi lærer, kommuniserer, underholder oss, finner informasjon og tilegner oss kunnskap. Dette skaper nye utfordringer for pedagogenes arbeidsmetoder og i utviklingen av elevenes fagkunnskaper og …
Digital Kompetanse i skolen Kapittel 2 – Dybdelæring og kritisktenkning i en digital tid analyser av samtaler mellom elever og lærere. En vesentlig forutsetning for å kunne vurdere digital kompetanse er vår innsikt i barn og unges bruk av medier i og utenfor skolen.