Du lette etter:

ds midnatsol

Hurtigruten 120 år - Lofotposten
https://www.lofotposten.no › hurtigruten-120-år
DS Nordnorge Foto: Arkiv. Les også. Da Narvik ble en del av rutenettet. DS Prinsesse Ragnhild Foto: Warsailors ... DS Midnatsol Foto: Mittet & CO.
DS «Midnatsol» - Wikiwand
https://www.wikiwand.com/no/DS_«Midnatsol»
DS «Midnatsol» var et hurtigruteskip som ble overlevert Det Bergenske Dampskibsselskab i juni 1910. Skipet var byggnummer 158 ved Bergens Mekaniske Værksted, og kontraktsummen var 504 032 kroner. I juni 1910 ble DS «Midnatsol» satt i hurtigrutetrafikk. Hun gikk i fast rotasjon fram til 1950, bare avbrutt av verkstedopphold. Skipet ble hugget opp i Belgia i 1954.
"Midnattssol Nordkap. Aug. 1937" står det på glassplaten. DS
https://digitaltmuseum.no › midnattssol-nordkap-aug-1...
Aug. 1937" står det på glassplaten. DS «Midnatsol» (kallesignal MGBT / LELR) var et hurtigruteskip som ble overlevert Det Bergenske ...
Category:Midnatsol (ship, 1910) - Wikimedia Commons
commons.wikimedia.org › wiki › Category:Midnatsol
DS «Midnatsol» Upload media: Instance of ... Media in category "Midnatsol (ship, 1910)" This category contains only the following file. D-S Midnatsol. Det Bergenske ...
MS Maud | Hurtigruten Expeditions
https://www.hurtigruten.com/our-ships/ms-maud
MS Maud, previously MS Midnatsol, is named after one of the most famous polar vessels of all time, Roald Amundsen’s ‘Maud’ from 1917. The original ‘Maud’ got her name from the first Queen of modern-day Norway. She also had her namesake in Hurtigruten’s 1925 flagship DS Dronning Maud (‘DS Queen Maud’).
1910 – D/S Midnatsol - Hurtigrutene.no
https://hurtigrutene.stormposten.no › ...
DS «Midnatsol» (kallesignal MGBT / LELR) var et tidligere hurtigruteskip som ble overlevert Det Bergenske Dampskibsselskab (BDS) i juni 1910.
DS «Midnatsol» – Wikipedia
no.wikipedia.org › wiki › DS_«Midnatsol»
DS «Midnatsol» (kallesignal MGBT / LELR) var et hurtigruteskip som ble overlevert Det Bergenske Dampskibsselskab (BDS) i juni 1910. Skipet var byggnummer 158 ved Bergens Mekaniske Værksted, og kontraktsummen var 504 032 kroner. I juni 1910 ble DS «Midnatsol» satt i hurtigrutetrafikk. Hun gikk i fast rotasjon fram til 1950, bare avbrutt av ...
Bergen før i tiden | DS MIDNATSOL i Brønnøysund ca
https://ar-ar.facebook.com › ... › Bergen før i tiden
DS MIDNATSOL i Brønnøysund ca. 1943. Foto: Franz Affolderbach Kilde: Dag Skogheims privatarkiv / Arkiv i Nordland Wikipedia Bygget1910 ved Bergen...
DS «Midnatsol» (1910) – Wikipedia
nn.wikipedia.org › wiki › DS_«Midnatsol»_(1910)
DS «Midnatsol» (kallesignal MGBT / LELR) var eit hurtigruteskip som vart overlevert Det Bergenske Dampskibsselskab (BDS) i juni 1910. Skipet var byggnummer 158 ved Bergens Mekaniske Værksted, og kontraktsummen var 504 032 kroner. I juni 1910 vart DS «Midnatsol» sett i hurtigrutetrafikk. Ho gjekk i fast rotasjon fram til 1950, berre ...
DS «Midnatsol - Wikipedia
https://no.wikipedia.org › wiki › DS_«Midnatsol»
DS «Midnatsol» (kallesignal MGBT / LELR) var et hurtigruteskip som ble overlevert Det Bergenske Dampskibsselskab (BDS) i juni 1910.
DS «Midnatsol» – Wikipedia
https://no.wikipedia.org/wiki/DS_«Midnatsol»
Denne artikkelen omhandler hurtigruteskipet fra 1910. For andre skip med samme navn, se Midnatsol. DS «Midnatsol» (kallesignal MGBT / LELR) var et hurtigruteskip som ble overlevert Det Bergenske Dampskibsselskab (BDS) i juni 1910. Skipet var byggnummer 158 ved Bergens Mekaniske
D/S Midnatsol - Krigsseilerregisteret
https://krigsseilerregisteret.no › skip
HISTORIKK: v/H. Larsson-Fedde. 06/1910: Levert som MIDNATSOL til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen Betalt: kr.504.032,- 00/1929: Strømlinje ror.
Wikizero - DS «Midnatsol»
https://www.wikizero.com/no/DS_«Midnatsol»
DS «Midnatsol» ble satt inn i fast rotasjon i hurtigruten i juni 1910, og avløste DS «Capella» fra 1885. DS «Capella» hadde gått som erstatningsskip etter at DS «Astræa» forliste i januar samme år. 19. januar 1915 grunnstøtte hun ved Kiberg mellom Vadsø og Vardø
MS Maud Itinerary, Current Position, Ship Review | CruiseMapper
www.cruisemapper.com › ships › MS-Maud-776
Jan 12, 2022 · MS Maud staterooms (262 total/reduced from 301 on MS Midnatsol) in 13 grades. The Midnatsol ship had 23x Suites, 213x Outside and 61x Inside, in all 11 grades. Cabin sizes vary from 9 m2 (100-ft2 Inside and Outside) to 45 m2 (485-ft2 Owners Suite with Balcony).
Liste Over Hurtigruteskip, MS Nordstjernen , MS Lofoten , MS ...
https://www.betterworldbooks.com › product › detail
Shop our inventory for Hurtigruteskip: Liste Over Hurtigruteskip, MS Nordstjernen , MS Lofoten , MS Midnatsol , DS Kong Harald , MS Kronprinsesse M Rtha by ...
MS Maud | Hurtigruten Expeditions
www.hurtigruten.com › our-ships › ms-maud
MS Maud, previously MS Midnatsol, is named after one of the most famous polar vessels of all time, Roald Amundsen’s ‘Maud’ from 1917. The original ‘Maud’ got her name from the first Queen of modern-day Norway. She also had her namesake in Hurtigruten’s 1925 flagship DS Dronning Maud (‘DS Queen Maud’).
1910 – D/S Midnatsol – Hurtigrutene.no
https://hurtigrutene.stormposten.no/?page_id=104
DS «Midnatsol» kom velberget gjennom krigsårene, og fortsatte i den reduserte hurtigruten i de første vanskelige etterkrigsårene. I 1946 ble 4 nye større hurtigruteskip bestilt i Italia, og det ble besluttet at BDS’ nye skip skulle overta navnet «Midnatsol». I juni 1949 ble DS «Midnatsol» omdøpt til DS «Sylvia» og tatt ut av trafikk.
MS Maud | Hurtigruten Expeditions
www.hurtigruten.co.uk › our-ships › ms-maud
MS Maud, previously MS Midnatsol, is named after one of the most famous polar vessels of all time, Roald Amundsens “Maud” from 1917. The original “Maud” got her name from the first Queen of modern-day Norway. She also had her namesake in Hurtigruten’s 1925 flagship DS Dronning Maud (“DS Queen Maud”).
MS Maud | Hurtigruten Expeditions
https://www.hurtigruten.no › Skip
MS Maud, tidligere MS Midnatsol, er velegnet for ekspedisjonscruise. ... Hun hadde også en navnesøster i Hurtigrutens flaggskip fra 1925, DS Dronning Maud.
DS «Midnatsol» - no.LinkFang.org
https://no.linkfang.org/wiki/DS_«Midnatsol»
DS «Midnatsol» (kallesignal MGBT / LELR) var et hurtigruteskip som ble overlevert Det Bergenske Dampskibsselskab (BDS) i juni 1910. Skipet var byggnummer 158 ved Bergens Mekaniske Værksted, og kontraktsummen var 504 032 kroner.I juni 1910 ble DS «Midnatsol» satt i hurtigrutetrafikk. Hun gikk i fast rotasjon fram til 1950, bare avbrutt av verkstedopphold.