Du lette etter:

grunnleggende ferdigheter lk20

Hva er grunnleggende ferdigheter? - Utdanningsdirektoratet
https://www.udir.no › lareplanverket › stotte › hva-er-g...
De grunnleggende ferdighetene er integrert i kompetansemål, som en del av den kompetansen eleven skal utvikle i det aktuelle faget. I noen kompetansemål står ...
2.3 Grunnleggende ferdigheter - udir.no
www.udir.no › grunnleggende-ferdigheter
Grunnleggende ferdigheter. Skolen skal legge til rette for og støtte elevenes utvikling av de fem grunnleggende ferdighetene gjennom hele opplæringsløpet. Læreplanverket definerer fem grunnleggende ferdigheter: lesing, skriving, regning, muntlige ferdigheter og digitale ferdigheter. Disse ferdighetene er del av den faglige kompetansen og ...
Matematikk 1–10 (MAT01‑05) Grunnleggende ferdigheter
https://www.udir.no › lk20 › mat01-05 › om-faget › gr...
Det vil si å kommunisere ideer og drøfte matematiske problemer, strategier og løsninger med andre. Utviklingen av muntlige ferdigheter i matematikk går fra å ...
2.3 Grunnleggende ferdigheter - udir.no
https://www.udir.no/.../grunnleggende-ferdigheter
Læreplanverket definerer fem grunnleggende ferdigheter: lesing, skriving, regning, muntlige ferdigheter og digitale ferdigheter. Disse ferdighetene er del av den faglige kompetansen og nødvendige redskaper for læring og faglig forståelse.
Historie (HIS01‑03) Grunnleggende ferdigheter
http://www.udir.no › lk20 › his01-03 › om-faget › gru...
Muntlige ferdigheter i historiefaget er å kunne framstille et faglig emne presist og selvstendig og å bruke faglige begreper i egen argumentasjon.
Samfunnsfag (SAF01‑04) Grunnleggende ferdigheter
https://www.udir.no › lk20 › saf01-04 › om-faget › gru...
Samfunnsfag (SAF01‑04) Grunnleggende ferdigheter · Muntlige ferdigheter. Muntlige ferdigheter i samfunnsfag innebærer å kunne lytte til, tolke, formulere og ...
Rammeverk for grunnleggende ferdigheter
https://www.udir.no › laring-og-trivsel › rammeverk-fo...
Rammeverket er revidert i forbindelse med fagfornyelsen. Det reviderte rammeverket ble fastsatt av Kunnskapsdepartementet 8. november 2017.
Læreplanen (LK20) - Nordre Aker Skole
https://nordreaker.osloskolen.no/skolens-tilbud/rad-og-utvalg223/lareplanen-lk20
04.02.2021 · Grunnleggende ferdigheter. Praktisk-estetiske fag. Læreplanen (LK20) AV1. AV1 - Skolerobot. PLUS. PLUS – Psykiatri, læring og utvikling i skolen. FOMA. FOMA-kurs. Logg inn på Skoleplattform Oslo. Elever og ansatte. Foresatte. Glemt passord (ansatte) Personvernerklæring.
Sluttvurdering vs. underveisvurdering
https://www.statsforvalteren.no/contentassets/949900e4acfc4247abceea30...
•presisering av grunnleggende ferdigheter ... •LK20 innføres for 1.–9. trinn høsten 2020 •10. klasse 2020/21 fullfører med LK06 •10. klasse 2021/22 skal ha eksamen etter LK20 •Eksempeloppgaver etter LK20 vil bli publisert høst 2020 og høst 2021 –i
2 Rammeverk for grunnleggende ferdigheter
https://www.udir.no › laring-og-trivsel › rammeverk
Læreplanverket definerer fem grunnleggende ferdigheter: digitale ferdigheter, muntlige ferdigheter, å kunne lese, å kunne regne og å kunne skrive. Disse ...
Grunnleggende ferdigheter - Læreplan i kristendom ...
https://www.udir.no/lk20/rle01-03/om-faget/grunnleggende-ferdigheter
Muntlige ferdigheter. Muntlige ferdigheter i KRLE innebærer å kunne lytte til, fortelle om, presentere og samtale om faglige emner, og å kunne argumentere for egne synspunkter og innta ulike perspektiver. Muntlige ferdigheter innebærer også å bruke fagspesifikke begreper til å utforske, drøfte og reflektere over fagets kunnskapsområder.
Grunnleggende ferdigheter - Læreplan i norsk (NOR01-06)
https://www.udir.no/lk20/nor01-06/om-faget/grunnleggende-ferdigheter
Norsk (NOR01‑06)Grunnleggende ferdigheter. Grunnleggende ferdigheter. Delvis innført. Innføring av denne læreplanen begynte 1.8.2020. Gyldighet og innføring. Bokmål. Nynorsk. English. Læreplan i Norsk (NOR01‑06) - Bokmål, PDF.
Læreplan i norsk (NOR01-06)
www.udir.no › lk20 › nor01-06
Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk Kjennetegn på måloppnåelse Aktuelle nettsteder – norsk Ressurser for alle fag Hvordan ta i bruk nye læreplaner?
Grunnleggende ferdigheter - Utdanningsdirektoratet
https://www.udir.no › Om-temaene-i-Elevundersokelsen
I læreplanverket er det definert fem grunnleggende ferdigheter som er viktige forutsetninger for læring og utvikling i skole, arbeid og samfunnsliv: Muntlige ...
Grunnleggende ferdigheter - Læreplan i norsk (NOR01-06)
http://www.udir.no › lk20 › nor01-06 › om-faget › gru...
Norsk (NOR01‑06) Grunnleggende ferdigheter · Muntlige ferdigheter. Muntlige ferdigheter i norsk er å kunne samhandle med andre gjennom å lytte, fortelle og ...
LK20 | spireserien
https://www.spireserien.no/fagfornyelsen
Så kommer det en side med grunnleggende ferdigheter. Hva vil det si å være muntlig i naturfag?, hva vil det si å kunne skrive i naturfag? Hva legges i å kunne lese i naturfag? Så kommer alle kompetansemålene. Legg merke til at disse målene er kompetanse- ikke kunnskapsmål. Det står ikke at du skal kunne navnet på 10 fisk og 5 fugler.
Hva er grunnleggende ferdigheter? - udir.no
www.udir.no › hva-er-grunnleggende-ferdigheter
De fem grunnleggende ferdighetene i læreplanverket er: Å kunne lese. Å kunne skrive. Å kunne regne. Muntlige ferdigheter. Digitale ferdigheter. Skolen skal legge til rette for og støtte elevenes utvikling av de fem grunnleggende ferdighetene gjennom hele opplæringsløpet. Overordnet del 2.3.
Grunnleggende ferdigheter - Læreplan i engelsk (ENG01-04)
https://www.udir.no/lk20/eng01-04/om-faget/grunnleggende-ferdigheter
Digitale ferdigheter Det innebærer å opptre kritisk og reflektert i engelskspråklige digitale uttrykksformer og i kommunikasjon med andre. Utviklingen av digitale ferdigheter i engelsk går fra å utforske språket til å kunne samhandle med andre, skape tekster og tilegne seg kunnskap ved å innhente, utforske og kritisk vurdere informasjon fra ulike engelskspråklige kilder.
Data fra Utdanningsdirektoratet
https://data.udir.no/kl06/v201906/grunnleggende-ferdigheter-lk20
[{"id":"4c7259cf-0623-4cd3-8745-e02d7bb3ee4b","kode":"GF1","uri":"http://psi.udir.no/kl06/GF1","url-data":"https://data.udir.no/kl06/v201906/grunnleggende-ferdigheter ...
LK20 | spireserien
www.spireserien.no › fagfornyelsen
Så kommer det en side med grunnleggende ferdigheter. Hva vil det si å være muntlig i naturfag?, hva vil det si å kunne skrive i naturfag? Hva legges i å kunne lese i naturfag? Så kommer alle kompetansemålene. Legg merke til at disse målene er kompetanse- ikke kunnskapsmål. Det står ikke at du skal kunne navnet på 10 fisk og 5 fugler.
Læreplan i norsk (NOR01-06) - udir.no
https://www.udir.no/lk20/nor01-06
Innføring av denne læreplanen begynte 1.8.2020; Språk. Bokmål; Nynorsk; English
2.3 Grunnleggende ferdigheter
http://www.udir.no › lk20 › overordnet-del › grunnleg...
Læreplanverket definerer fem grunnleggende ferdigheter: lesing, skriving, regning, muntlige ferdigheter og digitale ferdigheter. Disse ferdighetene er del ...
Fagfornyelsens begrepsbruk - Utdanningsforskning.no
https://utdanningsforskning.no/artikler/2019/fagfornyelsens-begrepsbruk
Alle kompetansemålene består av ferdigheter (Andreassen, 2018), men ikke alle kompetansemålene består av grunnleggende ferdigheter. Først to eksempler på kompetansemål som består av grunnleggende ferdigheter: Kompetansemål i matematikk etter 10. trinn, i LK20, høringsrunde nr. 2 (Utdanningsdirektoratet, 2019a):
Grunnleggende ferdigheter - Læreplan i norsk (NOR01-06)
www.udir.no › lk20 › nor01-06
Norsk (NOR01‑06)Grunnleggende ferdigheter. Grunnleggende ferdigheter. Delvis innført. Innføring av denne læreplanen begynte 1.8.2020. Gyldighet og innføring. Bokmål. Nynorsk. English. Læreplan i Norsk (NOR01‑06) - Bokmål, PDF.
Data fra Utdanningsdirektoratet
data.udir.no › grunnleggende-ferdigheter-lk20
[{"id":"4c7259cf-0623-4cd3-8745-e02d7bb3ee4b","kode":"GF1","uri":"http://psi.udir.no/kl06/GF1","url-data":"https://data.udir.no/kl06/v201906/grunnleggende-ferdigheter ...
Grunnleggende ferdigheter - Læreplan i engelsk (ENG01-04)
http://www.udir.no › lk20 › eng01-04 › om-faget › gru...
Muntlige ferdigheter i engelsk er å skape mening gjennom å lytte, tale og samtale. Det handler om å videreformidle informasjon, tilpasse språket til formål, ...