Lekser er urettferdig! - forskning.no
forskning.no › lekser-er-urettferdig › 1008020Jun 17, 2007 · Lekser er urettferdig! Lekser er med på å opprettholde ulikhet i samfunnet. Privilegerte elever tjener på lekser, andre barn taper. Dette mener forsker Karin Gustavsen Tvetene. Jon Olav Skålid informasjonsleder. Universitetet i Sørøst-Norge. søndag 17. juni 2007 - 05:00. Denne artikkelen er over ti år gammel og kan inneholde utdatert ...
Lærerbloggen: Problemet med lekser
martinjohannessen.blogspot.com › 2015 › 10Oct 22, 2015 · Problemet med lekser er at det er vanskelig å vite hvor mye tid hver enkelt elev bruker. Vi kan ikke vite sikkert om elevene bruker 30 minutter eller 2 timer. Problemet med lekser er at mange lærere ikke tar hensyn til hverandre. Dermed kan elevene oppleve å få for mange lekser på èn gang.
Grunner til at lekser er bra (og dårlige)
www.greelane.com › nb › ressurserJan 22, 2018 · Lekser er en god mulighet til å koble til foreldre, klassekamerater og søsken med utdanning. Jo bedre støtte nettverk, jo mer sannsynlig er det å lykkes i klassen. Lekser, men kjedelig det kan være, lærer ansvar og ansvarlighet. For noen klasser, er lekser en viktig del av å lære fagstoffet. Lekser nips sommel i fødselen.
Lekser - Ikkepedia
ikkepedia.org › wiki › LekserLekser er mange timer kastet bort fra ungdomstiden, dette er akkurat det lærere ønsker, de ønsker å holde alle barn vekke fra venner og livet ved å fange de nedi en bok fullt av ord som var spydd ut fra munnen på en smart person en gang i tiden. Etter skoletid konkurerer lærere om hvem som ga mest lekser, vinneren får en kaffekopp.