NOU 2011: 4 - regjeringen.no
www.regjeringen.no › no › dokumenter3.4.1 Definisjon og utvikling 24. Egne merkevarer (EMV) er produkter hvis resept og merke eies av en dagligvarekjede. I Norge ligger dette eierskapet til de fire paraplykjedene. Produktets resept og utseende kontrolleres i sin helhet av kjeden, og kjeden har eiendomsretten til produktdesignet. EMV selges kun i den kjeden som eier varemerket.
Ideologisk makt – Wikipedia
https://no.wikipedia.org/wiki/Ideologisk_maktIdeologisk makt er makt over tanker, verdier, følelser og selvoppfatning. I vid forstand ligger den ideologiske makten for det første i begrepene og kategoriene som gir mening til verden omkring oss. Kildene til slike meningsgivende kategorier kan variere. Det kan være profesjoner og intellektuelle,
NOU 2011: 4 - regjeringen.no
www.regjeringen.no › no › dokumenter1.1.1 Oppnevning og mandat. Utvalget ble oppnevnt i statsråd 19. februar 2010. Innledningsvis i utvalgets mandat blir det vist til Regjeringens politiske plattform for 2009 – 2013, jf. avsnittet om forbrukerpolitikk: Gjennomføre en utredning om styrkeforholdene i verdikjeden for mat som skal bidra til åpenhet og innsyn, samt sikre ...
Ideologisk makt – Wikipedia
no.wikipedia.org › wiki › Ideologisk_maktIdeologisk makt. Ideologisk makt er makt over tanker, verdier, følelser og selvoppfatning. I vid forstand ligger den ideologiske makten for det første i begrepene og kategoriene som gir mening til verden omkring oss. Kildene til slike meningsgivende kategorier kan variere. Det kan være profesjoner og intellektuelle, vitenskap og litteratur ...
massemedier – Store norske leksikon
https://snl.no/massemedierMassemedier er teknologiske meddelelsesmidler som gjør det mulig å nå et stort og sammensatt publikum på kort tid innenfor et geografisk vidt område. De viktigste massemediene er presse, radio og fjernsyn. De når ut til store grupper på veldig kort tid og brukes daglig av store deler av befolkningen. Til massemediene regnes også ukeblader, bøker, tidsskrifter, film, CD-er og …