Linedance 1 - Aktivitetskassen
https://aktivitetskassen.no/linedance-1Gjer dette to gonger (tell 5-6-7-8) 2) Ta så to ”tap” fram og to bak med høgre fot (tell 1-2, 3-4). Deretter tek du høgre fot fram, til høgresida, bak og til høgresida igjen (tell 5-6-7-8). 3) Så kjem fire slå-slag på fot m/vriding samstundes: Før høgrefoten bak og slå på sko med venstre hand. Før foten tilbake igjen til høgre ...
Spontansang - Syngende barnehage
www.syngendebarnehage.no/spontansangSpontansang. Spontansang er en viktig del av barnas egen kultur. Den kommer fra barnet selv, uten voksen oppfordring. Spontansangen oppstår gjerne i lek, men også i situasjoner der barnet er alene, opptatt med andre ting. Det dreier seg altså ikke om sanger laget for barn, men egenkomponerte vokale ytringer som kanskje ikke oppfattes som sang.
Musikktimene
https://www.musikktimene.noHei. Nå er sommerferien min med Musikktimene programmene mine snart over. Kommer med nye programmer med Musikktiemene fra uke 32 og da blir det etter planen nye programmer med Musikktimene frem til ved juletider før jeg da eventuelt tar en liten juleferie med disse programmene i tillegg.
sangleker - Barnesanger.no
www.barnesanger.no › sanglekerSangleker stimulerer både den fysiske og kognitive utviklingen hos barn. Så dette er ikke bare gøy for barna, men også svært bra for dem! Barn som går i barnehage får et forhold til mange sangleker der. Likevel elsker barna om dere også gjør sangleker hjemme. Og legger du godviljen til, kan det nesten kalles trening for de voksne også.
Musikktimene
www.musikktimene.noHei. Nå er sommerferien min med Musikktimene programmene mine snart over. Kommer med nye programmer med Musikktiemene fra uke 32 og da blir det etter planen nye programmer med Musikktimene frem til ved juletider før jeg da eventuelt tar en liten juleferie med disse programmene i tillegg.
MUSIKKLÆRERROMMET - Musikk i Skolen
https://www.musikkiskolen.no/musikklarerrommetVelkommen til. Musikklærerrommet! Vi som holder til her inne er en gruppe Oslo-baserte musikklærere som kaller oss for Musikklærerbasen, initiert av Musikk i Skolen. Vi jobber i ulike grunnskoler over hele byen. Annenhver måned eller oftere møtes vi for å drøfte og gi tilbakemeldinger på virksomheten til Musikk i Skolen, i tillegg til ...
sangleker - Barnesanger.no
Sangleker stimulerer både den fysiske og kognitive utviklingen hos barn. Så dette er ikke bare gøy for barna, men også svært bra for dem! Barn som går i barnehage får et forhold til mange sangleker der. Likevel elsker barna om dere også gjør …
Musikkleker - UNDERVISNINGSMETODER
undervisningsmetoder.com › musikk › musikklekerLyd-memo. To elever går ut av rommet, og resten av elevene går sammen i par og blir enig om en lyd som er deres. Det kan være for eksempel å klappe en rytme, dyrelyder, synge ei strofe, plystre, hva som helst). Læreren går rundt og sjekker at ikke flere par har samme lyd. Deretter sprer de seg rundt i rommet, og finner et sted de setter ...
MUSIKKLÆRERROMMET - Musikk i Skolen
www.musikkiskolen.no › musikklarerrommetVelkommen til. Musikklærerrommet! Vi som holder til her inne er en gruppe Oslo-baserte musikklærere som kaller oss for Musikklærerbasen, initiert av Musikk i Skolen. Vi jobber i ulike grunnskoler over hele byen. Annenhver måned eller oftere møtes vi for å drøfte og gi tilbakemeldinger på virksomheten til Musikk i Skolen, i tillegg til ...
Skolebruk - Lyderia
www.lyderia.info/relevans-for-musikkfaget-1BRUK LYDERIA I MUSIKKTIMEN. Et av våre mål med Lyderia er å være en ressurs for lærere i musikkundervisningen. Oppdragene i Lyderia er inspirert av skolens kompetansemål i musikkfaget, og innbyr til utforskende læring på barnas premisser - gjennom spill og lek.
Skolebruk - Lyderia
www.lyderia.info › relevans-for-musikkfaget-1BRUK LYDERIA I MUSIKKTIMEN. Et av våre mål med Lyderia er å være en ressurs for lærere i musikkundervisningen. Oppdragene i Lyderia er inspirert av skolens kompetansemål i musikkfaget, og innbyr til utforskende læring på barnas premisser - gjennom spill og lek.