Du lette etter:

ms kong olav

Danskebåten MS Kronprins Olav overlevde alt under andre ...
https://www.klikk.no/historie/danskebaten-ms-kronprins-olav-overlevde...
ARVEN: I 1961 ble MS «Kong Olav V» satt inn på ruten mellom Oslo og København. Foto: DFDS «Kronprins Olav» ble innimellom benyttet på andre strekninger, men hovedsakelig som ferge mellom den norske og danske hovedstaden. 1966 ble siste året hun seilte mellom Oslo og København, da overtok det større og nyere DFDS-skipet «Kong Olav V».
Ender sine dager i Thailand - Skipsrevyen.no
https://www.skipsrevyen.no/article/ender-sine-dager-i-thailand
07.09.2018 · Av Helge Martin Markussen MS «Kong Olav» ble overlevert til Det Stavangerske Dampskibsselskab i april 1964. Det var bygget ved Bergen Mekaniske Verksteder i Solheimsviken i Bergen, som byggenummer 433. Prisen på skipet endte opp på anselige 16,5 millioner kroner. Skipet ble bygget for å erstatte «Sanct Svithun» som forliste i 1962.
Trist slutt for kystens stolthet – NRK Vestland
https://www.nrk.no/vestland/trist-slutt-for-kystens-stolthet-1.14185222
02.09.2018 · Nå opplever M/S «Kong Olav» sine aller siste dager i en bortgjemt elvemunning i Thailand, helt på grensen mot Myanmar. Arild M. Halvorsen har tatt det som antakelig er de siste bildene av skipet. –...
MS «Kong Olav» – Wikipedia
https://no.wikipedia.org/wiki/MS_«Kong_Olav»
MS «Kong Olav» (kallesignal LJRW) var et tidligere hurtigruteskip som ble overlevert rederiet Det Stavangerske Dampskibsselskab (DSD) i april 1964. Skipet var byggnummer 433 ved Bergens mekaniske verksteder i Solheimsviken, og kostet 16,5 millioner kroner. MS «Kong Olav» gikk i fast
Hurtigruten – Wikipedia
de.wikipedia.org › wiki › Hurtigruten
MS Kong Olav: Bergens Mekaniske Verksted, Bergen: 1964 1964–1997 DSDS DS Lofoten I: Fredrikstad Mekaniske Verksted, Fredrikstad: 1932 1932–1964 VDS DS Lyngen I: Trondhjems Mekaniske Verksted, Trondheim: 1931 1934–1966 VDS MS Lyngen II ex Midnatsol III: Ulstein Hatlø, Ulsteinvik: 1982 1982–2007 TFDS DS Lyra I: Bergens Mekaniske Verksted ...
MS Kong Olav 1964 - ByggHobby.no
https://www.bygghobby.no › products › ms-kong-olav-...
ByggHobby.no - Din leverandør av kopper med trykk Retrokoppen man husker fra barndommen! Koppen er laget i metall og er praktisk talt uknuselig. MS Kong ...
MS «Sanct Svithun» – Wikipedia
no.wikipedia.org › wiki › MS_«Sanct_Svithun»
MS «Sanct Svithun» var et hurtigruteskip bygd i 1950 med byggnummer 232 ved det italienske verftet Cantieri Naval Riuniti i Ancona.Skipet ble overlevert Det Stavangerske Dampskibsselskab i mai 1950, og ble som det fjerde nybygde hurtigruteskip etter krigen satt inn i trafikk 8. juni 1950.
Til minne om Hurtigruteskipet "KONG OLAV" Public Group
https://www.facebook.com › Facebook Groups
Er det noen her inne som kan selge meg en ting fra ms kong olav.Jeg onsker og ha et minne fra hurtigruten kong olav da kongen selv la handen sin pa hodet ...
Trist slutt for kystens stolthet – NRK Vestland
https://www.nrk.no › vestland › trist-slutt-for-kystens-st...
M/S «Kong Olav» ble levert fra Bergen Mekaniske Verksted i april 1964. Eier var Det Stavangerske Dampskibsselskab. Skipet var rederiets tredje ...
MS «Nordlys» (1951) – Wikipedia
no.wikipedia.org › wiki › MS_«Nordlys»_(1951)
MS «Nordlys» (kallesignal LAHB) var et hurtigruteskip som ble overlevert rederiet Det Bergenske Dampskibsselskab (BDS) 12. mai 1951. Skipet var byggnummer 91 ved Aalborg Værft i Danmark, og kostet 8,5 millioner kroner.
En stor skam for landet at MS Kong Olav ikke er reddet - E24
https://e24.no › hav-og-sjoemat › en-stor-skam-for-landet...
– En stor skam for landet at MS Kong Olav ikke er reddet. Audun Dybedal sto på broen på hurtigruteskipet i 23 år. Se ham fortelle om hvordan han minnes “Kongen” ...
1978 MS KONG OLAV (NAR100197801) - skipshistorie
https://www.skipshistorie.net › Narvik › Tekster › NAR...
NAR10019780120001 KONG OLAV i Bergen 31/03/94. Foto: Arne Sognnes. 1978 MS KONG OLAV (NAR100197801). Type: Motorskip, passasjer/tørrlast,
MS «Kong Olav» er død, men etterlevningene hennes lever ...
https://www.aftenbladet.no › lokalt › OpaBGA › ms-kong...
– Det e jo pinadø Kong Olav! ... Det var i 2015 Håvard og kona var på tur i Thailand og leide bil langs vestkysten av landet. De kom kjørende ned ...
Ender sine dager i Thailand - Skipsrevyen.no
https://www.skipsrevyen.no › article › ender-sine-dager...
Den 29. april 1997 ankom MS «Kong Olav» Bergen etter sin aller siste rundtur i hurtigruten, og ble etter 33 års tjeneste erstattet av det ...
Trist sorti: MS Kong Olav skal trolig hugges opp | Dfly
https://www.dfly.no/trist-sorti-ms-kong-olav-hugget-opp
MS Kong Olav ble i over 18 år liggende å forfalle ved Similan Island i Burma. Nå er den tidligere hurtigruten flyttet over til Lam Siang som er en sideelv til Kra Isthmus i Thailand. For noen år siden startet en norsk kaptein – bosatt i Thailand, en aksjon for å redde det tidligere Hurtigruteskipet .
M/S Kong Olav - Sjøhistorie
https://www.sjohistorie.no/no/skip/16641
HISTORIKK: v/H. Larsson-Fedde. 05/1964: Levert som KONG OLAV til Det Stavangerske Dampskibsselskab, Stavanger 04/1978: Solgt til Vesteraalens Dampskibsselskab, Stokmarknes 01/1988: Overført til Ofoten og Vesteraalens Dampskibsselskab, Narvik
M/S KONG OLAV V (1961) - Fakta om Fartyg
https://faktaomfartyg.se/kong_olav_V_1961.htm
M/S KONG OLAV V. 1959 10 08. Beställd. 1960 10 07. Kölsträckt. 1961 02 07. Provtur utanför Hals och Vinga. Levererades 5 juli 1961 till De Forenade Dampskibs selskab, A/S, Köpenhamn, Danmark. 1961 07 07 - 1968. Insatt mellan Köpenhamn - Oslo. 1968 05 08 - 1968 05 24. På grund av strejk angörs Landskrona istället för Köpenhamn 1968 05 29.
The Return to Kong Olav | CaptainsVoyage.com | Captain Jan ...
www.captainsvoyage.com/hurtigruten/the-return-to-kong-olav.html
Kong Olav was already advertised for sale as she slipped in to Bergen for the very last time on April 30th 1997. She was after a short lay up at Solheimsviken Mekaniske Verksted, the place of her birth, sold to Andaman Marine in Ranong in Thailand.
skipshistorie
https://skipshistorie.net/Narvik/NAR100OfotensVesteraalens/Tekster...
NAR10019780120001 KONG OLAV i Bergen 31/03/94. Foto: Arne Sognnes. 1978 MS KONG OLAV (NAR100197801) Type: Motorskip, passasjer/tørrlast, motor ship, passenger/dry cargo.
MS Kong Harald | Hurtigruten
https://www.hurtigruten.no › Skip
Norges nåværende konge, en erfaren sjømann, har lånt ut navnet sitt til dette fantastiske skipet. Men Kong Harald er ikke det eneste kjente navnet om bord.
MS «Kong Olav - Wikipedia
https://no.wikipedia.org › wiki › MS_«Kong_Olav»
MS «Kong Olav» (kallesignal LJRW) var et tidligere hurtigruteskip som ble overlevert rederiet Det Stavangerske Dampskibsselskab (DSD) i april 1964.