Sørlandsbanen – Wikipedia
https://no.wikipedia.org/wiki/SørlandsbanenSørlandsbanen er jernbanestrekningen som går fra Oslo over Kongsberg via Kristiansand til Stavanger. Siden 15. desember 2019 kjører Go-Ahead Norge persontog på banen etter å ha inngått en åtteårig avtale med Jernbanedirektoratet. Go-Ahead markedsfører per 2020 togtilbudet under navnet «Sørtoget».
Sørlandsnyhetene - Posts - Facebook
www.facebook.com › sorlandets › postsHan har dessuten ansatt 40-50 nye medarbeidere som skal fange skolebarn i byens skolegårder og tvinge dem inn i besøksstatistikken. Fuglekvist garanterer også minst 5 millioner besøkende i året til Kjeppen og vil satse på at både forsinkede tog-turister på Sørlandsbanen og folk som ikke har råd til å kjøre gjennom byens mange ...
Nordlandsbanen - Bane NOR
https://www.banenor.no/reisende/Banene/NordlandsbanenDen nye strekningen er på 5,7 kilometer, hvorav 4,4 kilometer ligger i tunnel. Samtidig ble Nordlandsbanen om lag 2 kilometer kortere. I den Nasjonal transportplan har Stortinget vedtatt at Nordlandsbanen skal elektrifiseres fram til Stjørdal innen utgangen av 2023 og at det skal gjennomføres kapasitetsutvidelser på ‘Trønderbanen’. Standard
Sørlandsbanen, nå med Go-Ahead - reisemedtog.no
www.reisemedtog.no/tog2023.php06.07.2020 · Endelig har jeg fått gjort en skikkelig test av et av de nye togselskapene i Norge, nemlig Go-Ahead. Jeg har de siste ukene både tatt Sørtoget, Arendalsbanen og Jærbanen. Her er mine erfaringer med det nye selskapet. Sørtoget på Kristiansand stasjon Førsteinntrykket ble ikke det beste, selv om det bare delvis var Go-Ahead sin skyld.