Du lette etter:

vurdering fagfornyelsen

Modul 1: Vurdering av kompetanse i fagfornyelsen ...
https://kursportalbaerum.no/.../modul-1-vurdering-av-kompetanse-i-fagfornyelsen
Fagøkt om vurdering av kompetanse i fagfornyelsen. Trykk her for å se professor Henning Fjørtoft fra NTNU snakke om Vurdering av kompetanse i fagfornyelsen. Etter at dere har sett filmen, kan dere snakke sammen om disse refleksjonsspørsmålene: Kompetansebegrepet i Fagfornyelsen er utvidet sammenlignet med kompetansebegrepet i LK06.
Vurderingspraksis - Vurdering for læring - Udir
https://www.udir.no › laring-og-trivsel › vurdering
Vurdering har stor innvirkning på elevenes og lærlingenes læring. En god vurderingspraksis motiverer og har læring som mål.
Vurdering i Fagfornyelsen - Aschehoug Univers
https://aunivers.lokus.no/.../nyttig-informasjon/vurdering-i-fagfornyelsen
Matemagisk 8-10 ønsker å legge til rette for en god vurderingspraksis. All vurdering på ungdomstrinnet helt fram til slutten av 10. trinn er underveisvurdering . Underveisvurderingen skal bidra til å fremme læring og til å utvikle kompetanse i matematikk. Sluttvurderingen på slutten av 10. trinn består av standpunktkarakter og eksamen.
Fagfornyelsen - Vurderingspraksis
https://vurderingspraksis.wordpress.com › category › fa...
I § 3.10, Underveisvurdering i fag, er det presisert at ALL vurdering før avslutningen er underveisvurdering. Det innebærer at alt vurderingsarbeid frem til ...
Fagfornyelsen – en anledning til å tenke nytt om vurdering
https://utdanningsforskning.no › artikler › fagfornyelse...
Videre kan escape room som ramme for muntlig-praktisk eksamen gjøre det mulig å vurdere en større del av kompetansebegrepet i fagfornyelsen i en ...
Fagfornyelsen - udir.no
https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/fagfornyelsen
Fagfornyelsen er navnet på prosessen med å utvikle og innføre nye læreplaner i Kunnskapsløftet. Nye læreplaner ble tatt i bruk fra 2020.
Vurdering for læring og dybdelæring etter fagfornyelsen - HVL ...
https://hvlopen.brage.unit.no › hvlopen-xmlui › handle
... på videregående skole sine refleksjoner om hvordan de jobber med temaene dybdelæring og vurdering etter innføringen av Fagfornyelsen (heretter LK20).
Fagartikkel: Vurdering som bidrag til dybdelæring
https://www.utdanningsnytt.no › fagartikkel › fagartikk...
For lærere og skoleledere er kunnskap om vurdering en helt sentral kompetanse for å kunne omsette fagfornyelsen, til god pedagogisk praksis.
Fagfornyelsen – en anledning til å tenke nytt om vurdering
https://utdanningsforskning.no/artikler/2021/fagfornyelsen--en...
Fagfornyelsen vil gi elevene en utdanning for framtida. Samtidig ser vi at fagfornyelsen legger vekt på kvaliteter i elevenes utvikling og kompetanse som det vil bli utfordrende å vurdere (Jenssen, Haara og Kårstein, 2018).Det er for …
Vurderingspraksis - Vurdering for læring
https://www.udir.no/laring-og-trivsel/vurdering
Vurderingspraksis - Vurdering for læring. Vurdering har stor innvirkning på elevenes og lærlingenes læring. En god vurderingspraksis motiverer og har læring som mål. UDIR - Vurdering i Kunnskapsløftet 2020 from Utdanningsdirektoratet on Vimeo. LIVE.
Modul 1: Vurdering av kompetanse i fagfornyelsen
https://kursportalbaerum.no › undervisning › vurdering
Trykk her for å se professor Henning Fjørtoft fra NTNU snakke om Vurdering av kompetanse i fagfornyelsen. Etter at dere har sett filmen, kan dere snakke sammen ...
Vurdering i fagfornyelsen – HISTORIE PÅ TVERS
https://www.historiepatvers.no/vurdering-i-fagfornyelsen
Vurdering i fagfornyelsen. I den nye læreplanen (LK20/Fagfornyelsen) er kompetanse definert slik: «Kompetanse er å kunne tilegne seg og anvende kunnskaper og ferdigheter til å mestre utfordringer og løse oppgaver i kjente og ukjente sammenhenger og situasjoner. Kompetanse innebærer forståelse og evne til refleksjon og kritisk tenkning».
Fagfornyelsen og vurdering - Utdanningsforbundet
https://www.utdanningsforbundet.no › ... › Kurskalender
Hva skal til for at fagfornyelsen virkelig skal bli en fornying og føre til endring? ... Og kan vi egentlig vurdere innholdet i overordna del av læreplanen?
Vurdering uten prøver - Universitetsforlaget
https://www.universitetsforlaget.no › vurdering-uten-pr...
Hvordan kan vurdering være et verktøy i læring? ... Vurdering uten prøver. Fagfornyelsen fra en lektors ståsted. Nils Håkon Nordberg ...