sjonen er at utredningen skal vise at digitale verktøy kan fremme læring i en bedre skole. I kapittel 2 opp-summeres de viktigste anbefalingene. Utredningen argumenterer på ulike måter for at utvikling av digital kompetanse i norsk skole er en samfunns- og utdanningsoppgave. Argumentasjonsrekken i kapittel 3
Sep 05, 2016 · – Forventningene til digitale verktøy i skolen har vært høye i tre tiår. Men det kan virke som at lærernes behov for ledelsesverktøy i de nye, teknologitette læringsomgivelsene er blitt litt glemt, sier Elstad. – I lærerutdanningen ved Universitetet i Oslo forberedes lærerstudentene på den digitale hverdag i skolen.
31.10.2019 · I digitale verktøy finner du mange funksjoner som er laget nettopp for å gi oversikt og strukturere informasjon, som kalendere, notatapper, tidtakere og påminnelser.
Bruk av teknologi og apper som læringsverktøy kan gi lite motiverte elever en ... blyant og papir, og jeg har fulgt den digitale utviklingen i skolen tett.
I løpet av det siste året har kommuner og skoler tilpasset innhold og læring for hybrid- og fjernundervisning. Pedagogisk tilrettelegging har blitt ...
tilpasset sine pedagogiske planer for bruk av digitale verktøy. Det er store forskjeller mellom skoler når det gjelder omfang av IKT-bruk, både på ungdoms-.
DIGITALE VERKTØY I SKOLEN Forprosjekt - Rapport Denne rapporten beskriver forprosjektets inntrykk av den digitale tilstanden i skolesektoren i kommunene i IKT-Agder samarbeidet. Den beskriver nasjonale og lokale krav og føringer og internasjonale trender for …
Digitale verktøy i skolen; Vis alle (26) Kontakt. Besøksadresse: Vilhelm Bjerknes´ vei 15 Vis større kart. Kontaktskjema Skriv til oss Telefon: 53038900
18.11.2021 · Digitale verktøy i skolen Bergensskolen benytter seg av en rekke digitale verktøy i undervisningen. Fra høsten 2019 vil alle elever på ungdomstrinnet få sin egen digitale enhet. Brukerstøtte FEIDE Regler for bruk av Chromebook Avtale med Google Feide og itslearning Når elever slutter på skolen Behandling av personopplysninger Oppdatert: 02.09.2021
Lærerne skal bruke digitale verktøy, læremidler og ressurser i arbeidet med å videreutvikle og forbedre læringen hos elevene. Lærerne må tolke, forstå og bruke læreplanverket i lys av digitale ferdigheter og teknologi i fag.