Undervisningsopplegg | Medietilsynet
www.medietilsynet.no › digitale-medier › skoleDigital ferdigheter er definert som en av de grunnleggende ferdighetene i fagfornyelsen. Medietilsynet utvikler undervisningsopplegg om blant annet kildekritikk, falske nyheter og deepfakes. Alle våre undervisningsopplegg er utarbeidet i samarbeid med fagmiljøer, slik som Utdanningsdirektoratet, DuBestemmer og Tenk, skoleavdelingen til Faktisk.no.
FALSKE NYHETER - medietilsynet.no
www.medietilsynet.no › globalassets › publikasjonerFalske nyheter dukker ofte opp på useriøse nettsider og blir spredd videre derfra til sosiale medier og i noen tilfeller seriøse nyhetskanaler. Les mer om falske nyheter bakerst i undervisningsguiden. KRITISK MEDIEFORSTÅELSE Kritisk medieforståelse er å forstå, evaluere og være kritisk til innhold og uttrykk som presenteres i mediene.