Du lette etter:

udir digital kompetanse

Utvikle digital kompetanse i barnehage - udir.no
https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/profesjonsfaglig-digital...
Utvikling av digital kompetanse har en del elementer som er spesielt med det digitale feltet, og som vil berøre et slikt utviklingsarbeid: Personalet skal bruke digitale verktøy og ressurser, for å bidra til barnas lek, kreativitet og læring. Personalet må tolke, forstå og bruke rammeplan i lys av digital praksis og teknologi i fagområdene.
Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale ... - Udir
https://www.udir.no › kvalitet-og-kompetanse › ramme...
Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK). Artikkel Sist endret: 12.11.2021. Last ned Skriv ut.
Profesjonsfaglig digital kompetanse 1.-10. trinn - Udir
https://www.udir.no › studietilbud › profesjonsfaglig-di...
Alle studiesteder med: Profesjonsfaglig digital kompetanse (5) · Tilbake til studietilbud. Helt nettbasert. Studiepoeng: 15 + 15.
Kompetanseområdene i rammeverket - Udir
https://www.udir.no › kompetanseomradene
Kompetanseområdene i rammeverket. Fag og grunnleggende ferdigheter. En profesjonsfaglig digitalt kompetent lærer har forståelse for hvordan den digitale ...
Hva er profesjonsfaglig digital kompetanse? – IKT og skole
www.iktogskole.no
Nov 24, 2018 · Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK) er et populært ord i skolen for tiden. Det er jobbet mye og lenge med å finne et godt svar på hva PfDK er og hvordan lærere skal få det. Udir har et svar (ja, svaret er hele rammeverket :-), men jeg har tenkt at svaret er bare så som så.
Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale ... - Udir
https://www.udir.no › Udir › PrintPageAsPdfService
elevene må lærere utvikle sin egen profesjonsfaglige digitale kompetanse i ... profesjonsfaglig digital kompetanse sees på som en integrert del av ...
Digitale læremidler som gir innkjøpsstøtte - udir.no
https://sokeresultat.udir.no/digitale-laremidler.html
Digitale læremidler som gir innkjøpsstøtte. Utdanningsdirektoratet godkjenner ikke læremidler. Hver enkelt tilbyder har, gjennom egenvurdering, oppgitt at de møter kriteriene for ordningen.Se forøvrig kriterier for tilskudd, støttebeløp og søknadsskjema.. Oversikten viser læremidler som inngikk i tilskuddsordningen i 2021.
Utvikle digital kompetanse i skolen - Udir
https://www.udir.no › kvalitet-og-kompetanse › utvikle...
Utviklingen av digital kompetanse har en del elementer som er spesielt for det digitale feltet, og som derfor vil berøre et slikt ...
Utvikle digital kompetanse i skolen - udir.no
https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/profesjonsfaglig-digital...
Kollektiv satsing på digital kompetanse står ikke i kontrast til annet utviklingsarbeid som foregår i skolen. Utviklingen av digital kompetanse har en del elementer som er spesielt for det digitale feltet, og som derfor vil berøre et slikt utviklingsarbeid:
2.1 Digitale ferdigheter som grunnleggende ferdighet - Udir
https://www.udir.no › laring-og-trivsel › rammeverk
Utøve digital dømmekraft innebærer å følge regler for personvern og vise hensyn til andre på nett. Det handler om å bruke strategier for å unngå uønskede ...
Digital kompetanse i barnehage og skole - Udir
https://www.udir.no › kvalitet-og-kompetanse › profesj...
Dette skaper nye utfordringer for pedagogenes arbeidsmetoder og i utviklingen av elevenes fagkunnskaper og grunnleggende ferdigheter. Hva er profesjonsfaglig ...
Kompetansepakker - udir.no
https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/kompetansepakker
07.01.2022 · Vi har utviklet kompetansepakker innenfor ulike temaer. Felles for dem er at de gir faglig påfyll og støtte til å utvikle kompetanse og praksis i barnehager, skoler, PP-tjenesten, lærebedrifter og prøvenemder.
3. Digitalisering av skolen og utfordringar for læremiddelfeltet
https://www.udir.no › laremidler › generelt › digitaliseri...
«De fleste mennesker er i dag avhengige av å kunne bruke digital ... å gjere bruk av tekstkompetanse som elevane har med seg frå aktivitetar utanom skolen.
Utvikle digital kompetanse i skolen - udir.no
www.udir.no › utvikle-digital-kompetanse-i-skolen
Verktøy til egenevaluering av digital kompetanse hos lærere: 1) EU har laget SELFIE. Dette selvevalueringsverktøyet kan være et lavterskeltilbud for skoler med lav digital modenhet. 2) European Schoolnet har et lignende verktøy TET-SAT som er oversatt til norsk. Begge verktøyene er koblet til DIGCOMP.
2.2 Kompetanse i fagene - udir.no
www.udir.no › kompetanse-i-fagene
Kompetanse innebærer forståelse og evne til refleksjon og kritisk tenkning. Forståelse av kompetansebegrepet må ligge til grunn for skolens arbeid med læreplaner og vurdering av elevenes faglige kompetanse. Fagenes kompetansemål må ses i sammenheng med hverandre i og på tvers av fag. Kompetansemålene må også forstås i lys av ...
Digital Komptanse i Barnehagen LDIGBHG10121-1
barnehagens-digitale-kompetanse.blogspot.com
Sep 12, 2021 · Digital Komptanse i Barnehagen LDIGBHG10121-1. Skjermfeit? Motsvar. Forfatteren som ha skrevet kronikken « Skjermfeit » fremmer sine subjektive og sterke påstander rundt de negative konsekvensene av skjermbruk blant barn i sin kronikk, der han trekker paralleller til både fedme og alkoholinntak i sine argumenter mot skjermbruk blandt barn.
Digital kompetanse i barnehage og skole - udir.no
https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/profesjonsfaglig-digital-kompetanse
Digital kompetanse i barnehage og skole. Teknologi har endret måten vi lærer, kommuniserer, underholder oss, finner informasjon og tilegner oss kunnskap. Dette skaper nye utfordringer for pedagogenes arbeidsmetoder og i utviklingen av elevenes fagkunnskaper og …
Om lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse - Udir
https://www.udir.no › innledning
Senter for IKT i utdanningen introduserte i 2012 begrepet "profesjonsfaglig digital kompetanse" i forbindelse med innspill til ny rammeplan for ...
Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale ...
https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/profesjonsfaglig-digital...
Om lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse. Om rammeverket. Kompetanseområdene i rammeverket. Fag og grunnleggende ferdigheter. Skolen i samfunnet. Etikk. Pedagogikk og fagdidaktikk. Ledelse av læringsprosesser. Samhandling og kommunikasjon.
Isolatørfaget - udir.no
https://www.udir.no/kl06/BAISL3----
Søk på hele udir.no. Utdanningsløpet ... Digital kompetanse Sikkerhet og beredskap Samarbeid med andre Lukk. Tall og forskning Tall og forskning. Finn forskning og rapporter Statistikk Systemer for datainnsamling Internasjonale ...
Digital kompetanse i barnehage og skole - udir.no
www.udir.no › profesjonsfaglig-digital-kompetanse
Digital kompetanse i barnehage og skole. Teknologi har endret måten vi lærer, kommuniserer, underholder oss, finner informasjon og tilegner oss kunnskap. Dette skaper nye utfordringer for pedagogenes arbeidsmetoder og i utviklingen av elevenes fagkunnskaper og grunnleggende ferdigheter.
Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse ...
www.udir.no › kvalitet-og-kompetanse
Om lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse. Om rammeverket. Kompetanseområdene i rammeverket. Fag og grunnleggende ferdigheter. Skolen i samfunnet. Etikk. Pedagogikk og fagdidaktikk. Ledelse av læringsprosesser. Samhandling og kommunikasjon.
Utvikle digital kompetanse i barnehage - Udir
https://www.udir.no › kvalitet-og-kompetanse › utvikle...
Utviklingsarbeid av det digitale står ikke i kontrast til annet utviklingsarbeid som foregår i barnehagen. Utvikling av digital kompetanse ...