Du lette etter:

digitalisering fagfornyelsen

Videregående opplæring
www.udir.no › utdanningslopet › videregaende-opplaring
Yrkesfaglige utdanningsprogram. Fra skoleåret 2020–21 utvides antall utdanningsprogram fra åtte til ti. Se utdanningsprogram for yrkesfag her.
MAN 5177 Digitalisering og ledelse | Programmeinfo BI
https://programmeinfo.bi.no › MAN-XXX1 › 2021-host
Endring av skolen - digitalisering eller digital transformasjon? Ledelse av digitalisering i Fagfornyelsen; Forstå problemer og motstand mot endring ...
veien videre. Hva skjer med de nye læreplanene? - NTNU
https://www.ntnu.no › documents
Fagfornyelsen – veien videre. Hva skjer med de nye ... Fagfornyelsen, elevene og de viktige intensjonene i arbeidet ... Framtid, fornyelse og digitalisering.
Fagfornyelsen - udir.no
https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/fagfornyelsen
Fagfornyelsen er navnet på prosessen med å utvikle og innføre nye læreplaner i Kunnskapsløftet. Nye læreplaner ble tatt i bruk fra 2020.
Fagfornyelsen og læremidler – et moderne gjennombrudd ...
https://www.utdanningsnytt.no › fagfornyelsen-og-laere...
Vi sto overfor en ny læreplanreform, Fagfornyelsen, og de største forlagene hadde i årene ... altså digitisering fremfor digitalisering.
Meld. St. 31 (2019–2020) - regjeringen.no
https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/meld.-st.-31-20192020/id...
Gjennom fagfornyelsen har innholdet i digitale ferdigheter som grunnleggende ferdighet blitt oppdatert og mer framtidsrettet. Digitale ferdigheter er blant annet å kunne bruke digitale verktøy, medier og ressurser hensiktsmessig og forsvarlig for å løse praktiske oppgaver.
Tips til å vurdere læreverk til fagfornyelsen | Gyldendal
https://www.gyldendal.no/artikler/slik-vurderer-du-laereverk
Digitale læremidler har mange fordeler. De oppdateres jevnlig og kan byttes ut oftere enn tradisjonelle lærebøker. Lærere og elever får tilgang til et enormt utvalg av ressurser, ulike tekster, innlesingsmuligheter, bilder og animasjoner, omvendt undervisning og muligheter for å ta notater.
Digital kompetanse i barnehage og skole - Udir
https://www.udir.no › kvalitet-og-kompetanse › profesj...
Hva er profesjonsfaglig digital kompetanse? · Hvordan utvikle digital kompetanse · Ressurser · Digital tilstand i norsk skole og barnehage · Digitalisering i ...
Utvikle digital kompetanse i skolen - udir.no
www.udir.no › kvalitet-og-kompetanse
Gjennom fagfornyelsen kommer teknologi, programmering og algoritmisk tenkning sterkere til uttrykk i fag, og digitale ferdigheter er tydeligere uttrykt i kompetansemål i noen fag. Læreplanene for fag har beskrivende tekster om digitale ferdigheter under Om faget.
KF - Fagfornyelsen - hva betyr det egentlig?
https://www.kf.no/aktuelt/fagfornyelsen---hva-betyr-det-egentlig
27.02.2020 · I starten av februar arrangerte KF et fagseminar om digitalisering og fagfornyelsen. Høydepunktet var å høre Lørenskog kommune fortelle om deres prosjekt «Fremtidens barnehage og skole» som handler om helhet og sammenheng i …
Hvor er digital kompetanse i fremtidens skole?
kompetansebehovsutvalget.no › wp-content › uploads
Fagfornyelsen, elevene og de viktige intensjonene i arbeidet «Formålet med å fornye Kunnskapsløftet er å gjøre barn og unge bedre i stand til å møte og finne løsninger på dagens og fremtidens utfordringer. Elevene skal utvikle relevant kompetanse og gode verdier og holdninger som har betydning for den
Utvikle digital kompetanse i skolen - udir.no
https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/profesjonsfaglig-digital...
Gjennom fagfornyelsen kommer teknologi, programmering og algoritmisk tenkning sterkere til uttrykk i fag, og digitale ferdigheter er tydeligere uttrykt i kompetansemål i noen fag. Læreplanene for fag har beskrivende tekster om digitale ferdigheter under Om faget.
Tips til å vurdere læreverk til fagfornyelsen | Gyldendal
https://www.gyldendal.no › Artikler
Skolen står midt i to store endringsprosesser; fagfornyelsen og digitalisering. Det er mye å få oversikt over, og det kan være vanskelig å orientere seg ...
Fagfornyelsen og læremidler – et moderne gjennombrudd ...
https://www.utdanningsnytt.no/digitalisering-fagfornyelsen-laeremidler/...
11.03.2021 · thom jambak digitalisering debatt fagfornyelsen læremidler Etterlyser oppklaring fra departementet om rett til barnehage- og skoletilbud Ifølge kunnskapsdepartementet skal ansatte i skoler og barnehager få tilbud om plass i skole og barnehage til egne barn under pandemien. Men ikke alle kommuner praktiserer regelverket slik.
LL-233: NDLA og fagfornyelsen by Lektor Lomsdalens innfall ...
soundcloud.com › ll-233-ndla-og-fagfornyelsen
Hvordan jobber NDLA med digitalisering av læremidler og med fagfornyelsen? Hva legger de vekt på i dette arbeidet og hvordan operasjonaliserer de denne kjempestore oppgaven. Hvilke tips har de til oss
Framtid, fornyelse og digitalisering
https://www.regjeringen.no/contentassets/dc02a65c18a7464db394…
I fagfornyelsen har vi blant annet lagt vekt på at elevene skal få bedre muligheter for å fordype seg, FORORD. 4 ... digitalisering av kjernevirksomhetene med nye IKT-løsninger og digital infrastruktur. Universitets- og høyskolesektoren er avhengig av at grunnopplæringen
På nye veier: læremidler og digitale verktøy fra ...
www.idunn.no › doi › 10
Feb 10, 2021 · I Norge har nå over seks av ti elever i grunnskolen en egen digital enhet, og i videregående skole har elevene hatt det i over ti år. Denne artikkelen viser at verken forskningen på en-til-en-klasserommet eller læremiddelforskningen har studert læremidler og digitale verktøy i sammenheng. Artikkelen tilbyr et rammeverk for å belyse ...
Framtid, fornyelse og digitalisering - Regjeringen.no
https://www.regjeringen.no › contentassets › kd_f...
Skole, elever og foreldre må derfor forholde seg til digital dannelse i hverdagen. I fagfornyelsen skal digitale ferdigheter fortsatt være en av de fem ...
Hvor er digital kompetanse i fremtidens skole?
https://kompetansebehovsutvalget.no/wp-content/uploads/2018/09/…
Fagfornyelsen, elevene og de viktige intensjonene i arbeidet «Formålet med å fornye Kunnskapsløftet er å gjøre barn og ... - Digitalisering av læreplaner - Åpne prosesser (bl.a. spørring til tidlige utkast av læreplanene okt. –nov. 2018) • Elev- og lærerrollen i endring.
8. Kompetanse og vurdering i engelskfaget - udir.no
www.udir.no › kvalitet-og-kompetanse › laremidler
8.2.1 Eit heilskapleg syn på vurdering. Elevar får både undervegsvurdering og standpunktvurdering i engelskfaget. Undervegsvurderinga tar utgangspunkt i læringsmåla, ser på kor langt eleven har komme, og gir rettleiing i korleis han eller ho kan komme vidare i arbeidet med å nå måla i faget (Hattie & Timperley, 2007).
Lærerbloggen: Podcast: Rekk opp hånda! Digitalisering av ...
martinjohannessen.blogspot.com › 2019 › 05
May 06, 2019 · Digitalisering av skolen, med Ulv Pedersen - Digitaliseringen kan være svaret på mange av skolens utfordringer, sier Ulv Pedersen. Han er direktør i Gyldendal undervisning. De vil lansere heldigitale tilbud frem mot Fagfornyelsen i 2020. Alle digitale tilbud skal samles på ett sted; Skolestudio.
Fagfornyelsen i en digitalisert skole | Bentes blogg
https://benteryen.wordpress.com/2020/02/13/fagfornyelsen-i-en...
13.02.2020 · Fagfornyelsen i en digitalisert skole Postet den februar 13, 2020 Tittelen på innlegget er også tittel på en konferanse jeg nettopp har vært med på på Stjørdal. Konferansen henvendte seg til lærere på alle årstrinn og tok opp fagfornyelsen og hvordan man ser for seg å arbeide digitalt med læring fremover.