Første skisse –kjerneelementer i grunnleggende norskfor språklige minoriteter Dette er en skisse til hva kjerneelementer kan være. Den viser hvor langt kjerneelementgruppen har kommet i arbeidet med å definere hva som er kjerneelementer i de ulike fagene. Fagets kjerneelementer er det elevene må lære for å kunne mestre og anvende faget, det mest
Elevene skal lese tekster for å oppleve, bli engasjert, undre seg, lære og få innsikt i andre menneskers tanker og livsbetingelser. Norskfaget bygger på et utvidet tekstbegrep.
7.1 Tekst i kontekst. Kjerneelementet «tekst i kontekst» er utgangspunktet for møte med tekstar gjennom heile skoleløpet. «Norskfaget bygger på et utvidet tekstbegrep», heiter det i omtalen av dette kjerneområdet. Det betyr at tekstar som kombinerer ulike uttrykksformer og blir realiserte i ulike media, skal ha ein brei plass i faget.
Kjerneelementene er det elevene må lære for å kunne mestre og anvende faget. Kjerneelementene består av sentrale begreper, metoder, tenkemåter, kunnskapsområder og uttrykksformer. Kjerneelementene preger innholdet og progresjonen i læreplanene og skal bidra til at elevene over tid utvikler forståelse av innhold og sammenhenger i faget.
Kjerneelementer - Læreplan i grunnleggende norsk for språklige minoriteter (NOR07-02) Grunnleggende norsk (NOR07‑02) Kjerneelementer Muntlig kommunikasjon Elevene skal utvikle muntlige ferdigheter som gjør dem i stand til å delta i sosiale fellesskap og i læring.
oppleve naturen til ulike årstider, reflektere over hvordan naturen er i endring, og hvorfor året deles inn på ulike måter i norsk og samisk tradisjon 2. trinn Naturfag
Kjerneelementer - Læreplan i norsk (NOR01-06) Norsk (NOR01‑06) Kjerneelementer Delvis innført Tekst i kontekst Elevene skal lese tekster for å oppleve, bli engasjert, undre seg, lære og få innsikt i andre menneskers tanker og livsbetingelser. Norskfaget bygger på et utvidet tekstbegrep.
Kjerneelementene i norsk. Tekst i kontekst. Kritisk tilnærming til tekst. Muntlig kommunikasjon. Skriftlig tekstskaping. Språket som system og mulighet.
Norsk Lektorlags fagutvalg for norsk mener utkastet dekker det viktigste innholdet i faget, men at forslagene til kjerneelementer dekker for mye : • Lite er tatt ut, jfr. kommentarer i øvrig høringsuttalelse
kjerneelementer Uttalelse - Norsk Lektorlags fagutvalg for engelsk Status Innsendt til Utdanningsdirektoratet Innsendt og bekreftet av instansen via: wbr@norsklektorlag.no Innsendt av Wenche Bakkebråten Rasen Innsenders e-post: wbr@norsklektorlag.no Innsendt dato 17.04.2018 Hvilken organisasjon?: Norsk Lektorlags fagutvalg for engelsk
Andre skisse –kjerneelementer i norsk NOR1-05 Dette er en skisse til hva kjerneelementer kan være. Den viser hvor langt kjerneelementgruppen har kommet i arbeidet med å definere hva som er kjerneelementer i de ulike fagene. Fagets kjerneelementer er det elevene må lære for å kunne mestre og anvende faget, det mest
Kjerneelementene i norsk. Av Sigridur Vilhjalmsdottir, seniorrådgiver ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, Nasjonalt senter for ...
Norsk (NOR01‑06) Kjerneelementer · Tekst i kontekst. Elevene skal lese tekster for å oppleve, bli engasjert, undre seg, lære og få innsikt i andre menneskers ...
Første skisse –kjerneelementer i norsk for hørselshemmede Dette er en skisse til hva kjerneelementer kan være. Den viser hvor langt kjerneelementgruppen har kommet i arbeidet med å definere hva som er kjerneelementer i de ulike fagene. Fagets kjerneelementer er det elevene må lære for å kunne mestre og anvende