Du lette etter:

udir kjerneelementer matematikk

Matematikk - udir.no
hoering.udir.no › Hoering › v2
Oct 23, 2017 · Må sees i sammenheng med kjerneelementer og progresjon.. I disse punktene prøver vi å fange opp en del elementer fra «Overordnet del – verdier og prinsipper for grunnopplæringen» som ikke er spesifikke for matematikkfaget, men som likevel har så stor betydning for læring av matematikk at vi mener de bør trekkes frem eksplisitt.
Læreplan i matematikk 1.–10. trinn (MAT01-05) - udir.no
www.udir.no › lk20 › mat01-05
Ressursar for dette faget. Hva er nytt i matematikk? Sluttvurdering i matematikk etter 10. trinn våren 2022 Kjennetegn på måloppnåelse Aktuelle nettsteder – matematikk Retting i læreplanen
KjerneelementerMatematikk P (MAT08‑01) - Udir
https://www.udir.no › om-faget › kjerneelementer
KjerneelementerMatematikk P (MAT08‑01) ... Utforsking i matematikk P handler om at elevene leter etter mønstre, finner sammenhenger og diskuterer seg fram ...
Fagfornyelsen - siste innspillsrunde kjerneelementer - udir.no
hoering.udir.no › Hoering › v2
Mar 05, 2018 · Matematikk. 1. Siste utkast til kjerneelementer i matematikk fellesfag og programfag. Kjerneelementene er det viktigste elevene skal lære i faget og er et forarbeid til læreplanene som skal utarbeides neste skoleår. Kjerneelementene skal danne grunnlaget for utviklingen av selve læreplanene. Vi trenger dine innspill på valgene og ...
Matematikk S (MAT04‑02) Kjerneelementer - udir.no
https://www.udir.no/lk20/mat04-02/om-faget/kjerneelementer
Resonnering i matematikk S handler om å kunne følge, vurdere og forstå matematiske tankerekker. Det innebærer å forstå at matematiske regler og resultater ikke er tilfeldige, men har klare begrunnelser. Videre handler det om å utforme egne resonnementer både for å forstå og for å løse problemer.
Kjerneelementer - Læreplan i matematikk X (MAT02-02) - Udir
https://www.udir.no › mat02-02 › om-faget › kjerneele...
Utforsking i matematikk X handler om å anta, undersøke og oppdage matematiske sammenhenger. Det innebærer også å gjennomføre utforskende arbeid og å ...
Fagfornyelsen - siste innspillsrunde kjerneelementer - udir.no
https://hoering.udir.no/Hoering/v2/197?notatId=358
05.03.2018 · Matematikk. 1. Siste utkast til kjerneelementer i matematikk fellesfag og programfag. Kjerneelementene er det viktigste elevene skal lære i faget og er et forarbeid til læreplanene som skal utarbeides neste skoleår. Kjerneelementene skal danne grunnlaget for utviklingen av selve læreplanene. Vi trenger dine innspill på valgene og ...
Kjerneelementer - Læreplan i matematikk 1.–10. trinn (MAT01-05)
www.udir.no › lk20 › mat01-05
Utforsking i matematikk handlar om at elevane leiter etter mønster, finn samanhengar og diskuterer seg fram til ei felles forståing. Elevane skal leggje meir vekt på strategiane og framgangsmåtane enn på løysingane. Problemløysing i matematikk handlar om at elevane utviklar ein metode for å løyse eit problem dei ikkje kjenner frå før.
Matematikk 1–10 (MAT01‑05) Kjerneelementer - Udir
https://www.udir.no › mat01-05 › om-faget › kjerneele...
Resonnering i matematikk handler om å kunne følge, vurdere og forstå matematiske tankerekker. Det innebærer at elevene skal forstå at matematiske regler og ...
Kjerneelementer - Læreplan i matematikk 1.–10. trinn ...
https://www.udir.no/lk20/mat01-05/om-faget/kjerneelementer
KjerneelementMatematikk 1–10 (MAT01‑05) Kjerneelement. Språk og målform. Bokmål. Nynorsk. Davvisámegiella. English. Læreplan i Matematikk 1–10 (MAT01‑05) - Nynorsk, PDF. Kopier.
Matematikk fordypning (MAT07‑02) Kjerneelementer - udir.no
https://www.udir.no/lk20/mat07-02/om-faget/kjerneelementer
Matematiske kunnskapsområder. Kunnskapsområdene i fordypning i matematikk er knyttet til hverdagen til elevene, arbeidslivet og samfunnet. De matematiske kunnskapsområdene danner kunnskapsgrunnlaget som elevene trenger for å utvikle matematisk forståelse gjennom å utforske sammenhenger innenfor og mellom kunnskapsområdene. Ressurser. For ...
Matematikk R (MAT03‑02) Kjerneelementer - Udir
https://www.udir.no › mat03-02 › om-faget › kjerneele...
Resonnering i matematikk R handler om å kunne følge, vurdere og forstå matematiske tankerekker. Det innebærer å forstå at matematiske regler og resultater ikke ...
Matematikk S (MAT04‑02) Kjerneelementer - Udir
https://www.udir.no › mat04-02 › om-faget › kjerneele...
Modellering og anvendelser. En modell i matematikk S er en beskrivelse av virkeligheten i matematisk språk. Kjerneelementet handler om hvordan modeller i ...
Matematikk R (MAT03‑02) Kjerneelementer - udir.no
www.udir.no › lk20 › mat03-02
En modell i matematikk R er en beskrivelse av virkeligheten i matematisk språk. Kjerneelementet handler om hvordan modeller i matematikk brukes for å beskrive natur og samfunn. Modellering i matematikk R er å lage slike modeller. Det handler også om å vurdere gyldigheten av og begrensingene til modellene, å vurdere modellene i lys av de ...
Kjerneelementer - Læreplan i matematikk fellesfag vg1 ...
www.udir.no › lk20 › mat08-01
Representasjonar i matematikk P er måtar å uttrykkje matematiske omgrep, samanhengar og problem på. Representasjonar kan vere konkrete, kontekstuelle, visuelle, verbale og symbolske. Kommunikasjon i matematikk P handlar om at elevane bruker matematisk språk i samtalar, argumentasjon og resonnement.
Kjerneelementer - Læreplan i matematikk X (MAT02-02)
https://www.udir.no › mat02-02 › om-faget › kjerneele...
KjerneelementerMatematikk X (MAT02‑02) · Utforsking og problemløsing. Utforsking i matematikk X handler om å anta, undersøke og oppdage matematiske sammenhenger.
Matematikk T (MAT09‑01) Kjerneelementer - Udir
https://www.udir.no › mat09-01 › om-faget › kjerneele...
Resonnering i matematikk T handler om å kunne følge, vurdere og forstå matematiske tankerekker. Det innebærer at elevene skal forstå at matematiske regler og ...
Matematikk P (MAT08‑01) Kjerneelement - Udir
http://www.udir.no › om-faget › kjerneelementer
Kommunikasjon i matematikk P handlar om at elevane bruker matematisk språk i samtalar, argumentasjon og resonnement. Elevane må få høve til å bruke matematiske ...
Matematikk fordypning (MAT07‑02) Kjerneelementer - Udir
https://www.udir.no › mat07-02 › om-faget › kjerneele...
Matematikk fordypning (MAT07‑02) Kjerneelementer · Utforsking og problemløsing · Modellering og anvendelser · Resonnering og argumentasjon · Representasjon og ...
Matematikk fordypning (MAT07‑02) Kjerneelementer - udir.no
www.udir.no › lk20 › mat07-02
Representasjoner i fordypning i matematikk er måter å uttrykke matematiske begreper, sammenhenger og problemer på. Representasjoner kan være konkrete, kontekstuelle, visuelle, verbale og symbolske. Kommunikasjon i fordypning i matematikk handler om at elevene bruker matematisk språk i samtaler, argumentasjon og resonnementer.
Matematikk 1–10 (MAT01‑05) Kjerneelement - Udir
https://www.udir.no › om-faget › kjerneelementer › Kje...
Dei matematiske kunnskapsområda omfattar tal og talforståing, algebra, funksjonar, geometri, statistikk og sannsyn. Elevane må tidleg få eit godt talomgrep og ...
Kjerneelementer - Læreplan i matematikk fellesfag vg1 ...
https://www.udir.no/lk20/mat08-01/om-faget/kjerneelementer
Representasjonar i matematikk P er måtar å uttrykkje matematiske omgrep, samanhengar og problem på. Representasjonar kan vere konkrete, kontekstuelle, visuelle, verbale og symbolske. Kommunikasjon i matematikk P handlar om at elevane bruker matematisk språk i samtalar, argumentasjon og resonnement.
Kjerneelementer - Læreplan i matematikk X (MAT02-02)
https://www.udir.no/lk20/mat02-02/om-faget/kjerneelementer
Kjerneelementer. Språk og målform. Bokmål. Ingen andre språk tilgjengelig. Læreplan i Matematikk X (MAT02‑02) - Bokmål, PDF. Kopier.